S’arriba a un principi d’acord sobre el conveni de Nissan

Amb la consecució de l’acord, s’ha desconvocat la vaga prevista per avui

Els comitès d’empresa i la direcció de Nissan van signar ahir a la tarda un principi d’acord sobre el conveni col·lectiu, després d’un llarg i intens procés de negociació. CCOO de Nissan i CCOO d’Indústria de Catalunya valoren positivament l’acord assolit, ja que preveu un increment salarial raonable, que garanteix el poder adquisitiu de la plantilla, i incorpora avanços en matèria d’ocupació, ergonomia, recuperació de llocs de treball i ritmes de treball.

En el capítol salarial, el conveni estableix un increment d’un 1,3% per a aquest any i un 1,1% per a l’any que ve, uns increments per sobre dels que plantejava inicialment l’empresa.

En matèria d’ocupació, s’acorda la conversió en indefinits dels 75 contractes fixos discontinus actuals i la reobertura de la mesa d’ocupació, tal com proposava la representació sindical. Així mateix, preveu la conversió a plantilla fixa d’aquells contractes temporals de treballadors afectats per l’ERO de 2009, que després es van reincorporar a Nissan i ja fa més de dos anys que hi són, que l’empresa xifra al voltant de 25.

El conveni acordat també preveu una regulació de la subcontractació i la recuperació d’entre 39 llocs de treball subcontractats (quan es treballi a dos torns) i 70 (quan es treballi a tres torns) que permetran la recol·locació de treballadors de més edat i/o que pateixen alguna malaltia.

Un altre dels aspectes destacats de l’acord són les millores en ergonomia, mitjançant l’aplicació de rotacions i de major temps de descans quan aquestes no siguin possibles, i en els ritmes de treball, ja que es redueixen les puntes de saturació de treball.

CCOO d’Indústria de Catalunya valora la mobilització dels treballadors i treballadores de les plantes de Zona Franca i Montcada, gràcies a la qual s’ha pogut desencallar la negociació i assolir un conveni digne, amb la consecució del qual s’ha desconvocat la vaga prevista per avui.