La pressió de la mobilització de la plantilla permet desencallar les negociacions del conveni de Nissan

La pressió de les mobilitzacions realitzades en els darrers dies pels treballadors i treballadores de les plantes de Nissan de Zona Franca i Montcada ha començat a donar els seus fruits. En la reunió que van mantenir ahir la direcció de Nissan amb els comitès d’empresa, es va fer palès un canvi d’actitud per part de l’empresa, malgrat que no es van tancar avenços significatius, però es van poder posar sobre la taula els temes claus.

En matèria d’ocupació, l’empresa ha acabat acceptant la proposta de la representació sindical de passar a indefinits els 70 contractes fixos discontinus. Les parts també han acordat reobrir la mesa d’ocupació per tractar altres qüestions relacionades amb l’ocupació, com la situació dels contractes eventuals, les persones amb contracte d’ETT i altres tipus de contractes.

Un altre dels temes destacats que es van abordar en la reunió va ser la regulació de la subcontractació. La direcció de Nissan es va mostrar disposada a escoltar les propostes de la part social.

CCOO d’Indústria de Catalunya valora positivament el desbloqueig de les negociacions, però adverteix la direcció de Nissan que, si en les properes reunions no hi ha un avanç real de la negociació, CCOO plantejarà al comitè d’empresa una nova campanya de mobilització dels treballadors i treballadores. En aquest sentit, CCOO manté el boicot a les hores extraordinàries i a la flexibilitat.