CCOO referma el seu compromís per una activitat minera sostenible i respectuosa amb el medi ambient

Fa uns dies, la Secció Sindical de CCOO d’Iberpotash de Súria va tenir l’oportunitat de visitar els dipòsits salins del Cogulló i la Butjosa, a Sallent, i conèixer de primera mà totes les actuacions correctores i preventives que s’hi estan duent a terme en matèria ambiental, entre les quals la impermeabilització de les basses d’aigua salada i sòls en les noves àrees afectades, la construcció de canals perimetrals, pous de captació, sistemes de bombeig per conduir l’aigua fins a les basses, etc.

Davant d’aquesta visita, CCOO reafirma el seu compromís i implicació per continuar vetllant per la protecció del medi ambient mitjançant una correcta gestió de l’activitat minera, de forma sostenible i respectuosa amb el medi ambient. En aquest sentit, CCOO proposa el següent:

• Convocar periòdicament el Fòrum de la Mineria, per informar i permetre la participació de totes les parts implicades.
• Crear una comissió, amb participació sindical, per fer seguiment de les diferents mesures adoptades.
• Promoure la inversió empresarial en la investigació de nous recursos per a l’aprofitament dels dipòsits salins.
• Inculcar una cultura d’educació, respecte i pràctiques mediambientals a tots els llocs de treball de la mineria, mitjançant la formació contínua.

Així mateix, CCOO considera necessari que l’empresa mantingui una política de transparència informativa per poder fer un seguiment de totes les mesures i avanços que es facin en aquesta matèria.