CCOO denuncia la retallada injustificada de treballadors de Correos a Manresa

Les retallades dels llocs de treball a Correos generen grans retards en el servei de repartiment de correspondència i paqueteria

CCOO denuncia que la retallada de seccions de repartiment de Correos a Manresa provoca l’acumulació de més de 10.000 objectes entre cartes, certificats i paquets.

La reorganització que Correos ha engegat a Manresa amb la supressió de 10 seccions de repartiment, obliga els treballadors i treballadores a dur carros amb càrregues molt superiors a les recomanades, al repartiment de productes especials i a recórrer més quilòmetres diaris, posant en risc la salut dels treballadors i treballadores a patir més accidents.

L’altre dany directe de la retallada de seccions de Correos recau directament sobre els ciutadans i ciutadanes de Manresa, que, per la insuficiència de plantilla, han vist reduïda la qualitat del servei públic de correspondència.

CCOO acusa Correos de mentir i falsejar les dades a Manresa i altres poblacions a tot l’Estat per aplicar el major ajust de plantilla de la història pública postal. El sindicat considera que si bé hi ha hagut una davallada de l’activitat del sector postal tradicional, acusa l’empresa d’ometre intencionadament l’increment de l’activitat en la paqueteria, entre un 50% i un 200%, o el servei de correspondència certificada en un 500%. Tenint en compte aquestes dades, CCOO afirma que s’està reduint la plantilla molt per sobre de la caiguda de l’activitat.

El sindicat ha denunciat reiteradament la situació de Correos a Manresa i altres poblacions a tot l’Estat, convocant aturades i concentracions durant l’any 2014, i ha anunciat un procés ascendent i intens de mobilitzacions el 2015 des del febrer, amb aturades i vagues des del març fins al maig, per la retallada de plantilla que l’empresa pública està imposant unilateralment i sense consens.

CCOO exigeix el fre d’aquesta retallada imposada al marge de la regulació laboral i reclama un nou conveni amb millores laborals per un col·lectiu amb 5 anys de congelació salarial.

El sindicat adverteix l’engegada immediata del calendari de mobilitzacions per salvaguardar els drets dels treballadors i treballadores i dels ciutadans i ciutadanes si Correos es nega a negociar.