CCOO d’Indústria del Vallès Occidental i la Catalunya Central continua alertant de la destrucció de llocs de treball i la precarització en el sector del manteniment elèctric

El temporal de vent ha posat de manifest la falta d’inversions de manteniment d’Endesa i de les seves subcontractades

El sindicat valora molt positivament el seguiment de les dues jornades de vaga realitzades i planteja noves mobilitzacions

La precarització sostinguda de les condicions de treball i de seguretat en el sector del manteniment elèctric, i la contínua destrucció de llocs de treball en aquest sector (l’ocupació s’ha reduït en un 50% des del 2010, mentre que la xarxa elèctrica que s’ha de mantenir és la mateixa) van portar a les organitzacions sindicals, per primera vegada a la història, a un convocatòria de vaga conjunta de les diferents empreses del sector, a tot Catalunya, els dies 5 i 9 de desembre.

El temporal de vent al Vallès ha posat de manifest la falta d’inversions d’Endesa i de les empreses que aquesta té subcontractades en el manteniment de la xarxa elèctrica, situació que ja havia estat advertida per la coordinadora de delegats de CCOO tant a Endesa, com a empreses subcontractades  (Elecnor, Emte, Cobra, FCC, Semi, Aiffage, Spark, Lymet, Electromecànica Soler, així com els diferents punts de servei), com a l’àmbit institucional.

Així mateix el sindicat adverteix que algunes contractistes s’estan plantejant desplaçar treballadors d’altres zones i obligar-los, emparant-se en les normatives de situació d’emergència, a realitzar hores extres a la zona del Vallès, atès que la plantilla ordinària destacada a la zona és clarament insuficient per restablir el servei amb celeritat.

En aquest sentit resulta sorprenent que Endesa, empresa titular de l’oligopoli, estigui obtenint beneficis i repartint dividends per valor de 14.000 milions d’euros, mentre subcontracta a la baixa les tasques de manteniment de la xarxa, causant destrucció de llocs de treball, precarietat i riscos laborals i absència d’inversió adequada en el manteniment de la xarxa.

Per aquests motius, la coordinadora de delegats de CCOO en el sector, una vegada ha constatat que el seguiment de la vaga ha estat pràcticament total a la majoria de centres de treball, amb un seguiment global de més del 85%, ha coincidit en la necessitat de continuar amb les mobilitzacions, i ha acordat proposar unes noves convocatòries de lluita per a finals de desembre i principis de gener, que hauran de ser consensuades amb la UGT.

CCOO emplaça a l’Administració perquè propiciï un escenari de mediació i negociació amb les contractes i Endesa que superi el conflicte sobre les bases necessàries per arribar a un acord, augmentar les inversions, fixar les plantilles mínimes i la regulació de les jornades de treball; i eviti que les incidències es multipliquin i els temps de reparació s’allarguin.