CCOO ha manifestat rotundament la seva oposició a l’eliminació dels serveis de la línia S55 dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya que fan el trajecte de Barcelona a la Universitat Autònoma de Bellaterra durant el període lectiu.
Aquesta supressió té com a conseqüència la reducció dels trens que paren a l’estació de Can Sant Joan, al Vallès Occidental. L’activitat laboral i, per tant, l’afluència de treballadors i treballadores per aquestes dates es manté i, per això, el menor nombre de trens que accedeixen a aquesta estació van desbordats, amb tots els perjudicis que això comporta per als usuaris.
És per evitar aquests greuges, que es reprodueixen cada any per aquestes dates, que en el marc de la taula de mobilitat del polígon de Can Sant Joan CCOO vàrem demanar que es replantegés aquesta reducció de serveis. La resposta de FGC va ser que per a l’any 2006 no era possible mantenir el servei, però que de cara a l’estiu de 2007 s’hi posaria remeï, la qual cosa no es va complir.
Per aquest motiu CCOO, conscient dels greus perjudicis que això comporta per a la mobilitat de milers de treballadors i treballadores, va impulsar una sèrie d’accions reivindicatives consistents en l’enviament massiu de queixes al servei d’atenció al client de FGC i reclamant la reinstauració immediata del servei als responsables de la companyia, a la Secretaria de Mobilitat de la Generalitat i a l’Autoritat del Transport Metropolità, l’ATM.
A conseqüència d’aquesta massiva resposta, liderada per CCOO, FGC ha restituït ràpidament el servei de tres trens en hora punta del matí, que és quan hi ha més concentració d’usuaris per motius laborals.
