Tot sobre la Vaga general
English Français Deutsch Español Italiano Português ελληνικά Malti

European Strike

En el Comitè Executiu de la CES, la majoria dels sindicats van expressar seva voluntat de realitzar accions tan àmplies com fossin possibles, de suport a la vaga general convocada a Portugal i Espanya, per al pròxim 14 de Novembre.

- Cartell informatiu de la CES (en francès)

Sense ànim de ser exhaustius, a dia d'avui, l'estat de preparació de la Jornada és el següent:

Portugal

14N. Vaga general convocada per la CGTP a la qual s'adhereixen bastants federacions de la UGT-P, entre elles les del sector públic del que procedeix el seu secretari general Joao Proença.

- Informació de la CGTP sobre la vaga general
- Resolució de la CGTP
- Vídeo de la CGTP de convocatòria de la vaga general
- Convocatòria de la CGTP Portugesa a la vaga general
- Cartell de la vaga de la CGTP Portuguesa
- Web de la CGTP de la vaga general

Notícies dels principals diaris portuguesos
- Público.PT (29-10-2012)

Grècia

Grècia6/7N. Davant la votació al Parlament grec d'un nou pla d'ajust (el 9 de novembre), els sindicats GSEE i ADEDY van decidir avançar la convocatòria de vaga. En aquesta ocasió van optar per una vaga de 48 hores. La valoració que fan els sindicats convocants és de seguiment massiu. Per al 14N han convocat una vaga general de 3 hores de durada (12:00 - 15:00 h) i una gran manifestació a les 13:00.

- Cartell sobre les mobilitzacions a Grècia
- Vídeo en grec convocant a la vaga i la mobilització
- Vídeo de convocatòria de les mobilitzacions a Grècia

Itàlia

14N. La CGIL convoca vaga general de quatre hores i manifestacions descentralitzades al llarg del país. Esperen un seguiment massiu. La UIL convoca una manifestació a Nàpols centrada en l'ocupació juvenil i el dret a l'educació.

- Activitats organitzades per la CGIL a tota Itàlia
- Àudio de la CGIL d'Itàlia "Per il lavoro e la solidarietà, contro l'austerità"
- Full informatiu de la CISL
- Convocatòria de la CGIL a una vaga de 4 hores el 14 de novembre
- Diverses declaracions en la conferència internacional L'Europa del treball i del creixement, celebrada a Florència el 25 i 26 d’octubre i on van participar els SG’s de la CGIL, el DGB i CCOO, fent declaracions a la convocatòria de vaga general. Entre d'altres àudio de la Susana Camuso
- Recull de Premsa de la CGIL sobre la convocatòria europea

Notícies dels principals diaris italians o sobre el seguiment de la convocatòria a Itàlia
- La Repubblica (29-10-2012)
- Il Corriere della Sera (29-10-2012)

- Nueva tribuna (29-10-2012)

França

14N. S'han convocat, de moment, 28 manifestacions en diverses ciutats dins de la crida de cinc centrals sindicals -CGT, CFDT, UNES, FSU i Solidaires- a una Jornada de mobilització general interprofessional.

- Butlletí informatiu de la CGT
- Carta de suport del Réseau Tandem plus
- Carta de suport de la CGT Midi-Pyrénées | (traducció al català)
- Carta de solidaritat de la CGT Rhône-Alpes
- Cartell informatiu de la CFDT
- Accions previstes per la CGT francesa departament a departament (en francès)
- Manifest de la mobilització de la CGT francesa
- Comunicat de l'UNSA

- Comunicat conjunt de CGT, CFDT, FSU, Unsa i Solidaires - Web de CGT
- Comunicat conjunt de CGT, CFDT, FSU, Unsa i Solidaires - Web de CFDT

Notícies dels principals diaris francesos
- l'Humanité (29-10-2012)

Alemanya

La DGB organitza manifestacions i assemblees en diverses ciutats del país. Una de les principals accions tindrà lloc davant de la porta de Brandenburg a Berlín. Els sindicats membres de la DGB dirigiran missatges de solidaritat als treballadors europeus que s'enfronten a mesures d'austeritat. La DGB recollirà aquests missatges i els lliurarà a Angela Merkel el 14 de novembre.

- Carta de solidaritat de Sebastian Wiedemann (treballador alemany)
- Signatures de suport del Comitè d'Empresa Europeu d'EBR Evonik
- Carta de solidaritat de la DGB Baden_Württemberg (en alemany) | Carta de solidaritat de la DGB Baden_Württemberg (en català)
- Carta de solidaritat de la DGB Frankfurt (en alemany) | Carta de solidaritat de la DGB Frankfurt (en català)
- Convocatòria de Blockupy Frankfurt
- Missatge de solidaritat del DGB, amb motiu de la Jornada d'acció europea, en castellà.
- Escrit del DGB alemany (traducció al castellà)

- Salutació de Michael Erhardt, secretari general d'IG Metall de Frankfurt (Alemanya), en suport a la vaga general del dimecres 14 de novembre de 2012

Bèlgica

11N. Manifestació massiva a Gant contra el tancament de la planta de Ford. El 14N les tres centrals belgues, amb la CES, es concentraran davant les ambaixades de Grècia, Portugal, Espanya i Itàlia i lliuraran escrits de protesta i solidaritat. S'organitzarà un acte mediàtic per lliurar a la Comissió i el Consell el "Premi Nobel de la Austeritat" que serà un bumerang. Hi haurà assemblees de fàbrica, amb o sense interrupció de la feina. Diverses federacions (el metall entre elles) i organitzacions territorials valones de la FGBT com Charleroi o Lieja, han convocat vaga general. També Els Joves-FGTB. La situació interna de les tres centrals és de "molta tensió". Si el Govern aprova el projecte de llei que elimina la indexació dels salaris, el que ha anunciat que farà, convocarien immediatament vaga general. No es descarta que ho faci abans del 14N.

- Cartell dels sindicats belgues FGTB i CSC

Àustria

La OGB organitza un acte de solidaritat amb els treballadors europeus, a Viena i faran reunions a les empreses contra les polítiques d'austeritat del Govern austríac.

- Cartell de la OGB austríaca
amb la seva corresponent traducció:
TOTS SOM
afectas per la crisi.

Les persones a tota Europa han de pagar
el que ha provocat una economia financera desbocada.
Amb atur, pobresa creixent, programes radicals d'estalvi,
retallades en les pensions, a nivell social... Ara són els Espanyols i els Portuguesos i els: GRECS Quan els grecs, els espanyols, els portuguesos ja no tinguin diners
per comprar productes europeus, també austríacs, també ens afectarà del tot a nosaltres!

Polònia

OPZZ i Solidarnosc convoquen un acte públic a Varsòvia, on es donarà suport a la Jornada i els seus objectius i es criticaran les polítiques de la UE i del govern polonès. A l'acte hi assistiran membres del Govern.
- Informació en polonès de l'OPZZ

Dinamarca

Les tres centrals convoquen un acte públic de suport a la Jornada i de solidaritat amb els treballadors de Grècia, Portugal, Itàlia, Irlanda i Espanya. A l'acte, que tindrà lloc a Copenhaguen, hi assistirà el primer ministre danès.

Regne Unit

El TUC va realitzar una gran manifestació el 20 d'octubre pel que afirmen, no estar en condicions de convocar una nova acció de masses. El 14N s'organitzaran actes de solidaritat amb Grècia, Espanya... Entre altres coses, van a realitzar activitats de lobby davant la seu de la Comissió Europea a Londres i Brussel • les i també desenvoluparan una acció virtual a les xarxes socials i també actes per explicar el fracàs de l'austeritat.

Carta de SERTUC (en anglès)

Escòcia

- Carta de l'STUC (en anglès) | carta de l'STUC (en català)

Holanda

14N. La FNV organitza una conferència per expressar la seva solidaritat amb els treballadors europeus que pateixen les conseqüències de les mesures d'austeritat.

Romania

14N. Cartell ALFA organitza manifestacions a les principals ciutats exigint la modificació de la legislació sobre diàleg social per restablir la negociació col • lectiva al país.
- Informació en romanès Cartel - ALFA

Finlàndia

14N. Els sindicats Sak, STTK i AKAVA organitzen accions mediàtiques i polítiques amb l'objectiu de reclamar el respecte als drets dels treballadors a Europa. Les activitats inclouen reunions amb el primer ministre del país i amb els ministres d'economia i de treball. Presentaran les reivindicacions comunes a Olli Rehn, comissari europeu d'afers econòmics i monetaris i als membres del Parlament Europeu.

Suïssa

06-14N. La USS organitza accions de solidaritat. UNIA juntament amb Ver.di (Alemanya) i GPA (Àustria) organitzen accions transnacionals a Berna.

Suècia

14N. Durant el seu congrés la FTF adoptarà una declaració de solidaritat i suport als treballadors europeus que s'enfronten a les mesures d'austeritat.

República Txeca

17N. CMKOS organitza una manifestació contra les retallades a Praga.
Carta del Secretari general de la KOZ txeca a Mariano Rajoy

Eslovènia

17N. Manifestació a Ljubljana

Altres