Signat el Conveni del metall de la província Tarragona per als anys 2020-2021

Aquest dilluns, 1 de febrer, CCOO d’Indústria, UGT-FICA i les patronals APEMTA i ASTAVE hem signat el Conveni del metall de la província de Tarragona per als anys 2020-2021, en els termes del principi d’acord assolit el passat 9 de desembre, un acord que recull les principals reivindicacions de la part social per garantir l’estabilitat del sector i els drets de les persones que hi treballen en un moment d’incertesa, a causa de la crisi provocada per la pandèmia.

El conveni tindrà una vigència de dos anys (2020-2021). En el capítol econòmic, el conveni estipula un increment salarial d’un 0,6 % per al 2020, amb efectes retroactius a 1 de gener, i un increment d’un 1,2 % per al 2021. A més, es prorroga la disposició transitòria que estableix que no hi haurà compensació ni absorció dels increments salarials. El passat 25 de gener es van signar les taules per als anys 2020-2021 amb aquests increments.

El conveni acordat preveu per al 2021 la creació de comissions de treball sobre plans industrials, manteniment i garantia de l’ocupació, teletreball, desconnexió digital i registre de jornada. També s’ha acordat la revisió del text normatiu per evitar contradiccions amb la legalitat vigent i amb el conveni estatal.