La plantilla de Saint Gobain inicia mobilitzacions contra la decisió de l’empresa de cessar l’activitat de Glass a l’Arboç

Diumenge 6 de setembre començaran una vaga indefinida

Davant la comunicació per part de Saint Gobain que el proper dilluns s’iniciarà el període de consultes de l’ERO per al cessament de l’activitat a la planta de l’Arboç del Penedès i l’extinció dels 122 llocs de treball, el comitè d’empresa ha convocat un calendari de mobilitzacions per exigir les inversions necessàries per garantir la continuïtat de l’activitat i de l’ocupació.

Cada dia, en diferents horaris, es faran concentracions a les portes de l’empresa per manifestar el rebuig de la plantilla a aquesta decisió del grup, a més d’altres accions de protesta:

– Dimecres 2 de setembre, de 7.30 a 9 hores, han convocat una marxa lenta de vehicles per les rotondes de l’Arboç i a les 18 hores es concentraran davant la Casa de la Cultura de l’Arboç (carrer Major, 37), on hi ha prevista una reunió del Consell Comarcal del Baix Penedès amb els alcaldes de la comarca.
– Divendres 4 de setembre, han convocat assemblees informatives per a la plantilla i a les 16 h començaran una marxa lenta de vehicles per les rotondes de l’Arboç.
– Dissabte 5 de setembre, de 9 a 12 h, es farà un esmorzar davant de les portes de l’empresa.
– Diumenge 6 de setembre començaran una vaga indefinida per exigir les inversions necessàries per a la reconstrucció del forn, i a les 18 hores han convocat una manifestació en defensa dels llocs de treball i la continuïtat de l’activitat.

Aquest dimecres 2 de setembre, a les 8.30 h, hi ha prevista la reunió de mediació de vaga a la delegació del Departament de Treball de Tarragona (c. de Joan Baptista Plana, 29-31).

CCOO d’Indústria de Catalunya dona suport a la mobilització i a les reivindicacions dels treballadors i treballadores de Saint Gobain i exigeix a la multinacional que reconsideri aquesta decisió. CCOO entén que l’actual situació del forn i les feines de manteniment realitzades durant els mesos de confinament garanteixen l’activitat del mateix fins al 2022, i que la productivitat i rendibilitat de la planta (10.5 milions d’euros al 2019) justifiquen les inversions necessàries per a donar continuïtat a l’activitat.