CCOO de Catalunya dona ple suport a la vaga general convocada avui a França

CCOO de Catalunya dona ple suport als treballadors i les treballadores francesos que lluiten pels seus drets laborals en la vaga general convocada avui a França

CCOO de Catalunya dona tot el seu suport als treballadors i treballadores francesos que avui, 12 de setembre del 2017, lluiten pels seus drets laborals en un dia de vaga general en contra de la reforma laboral de Macron.

El Govern presidit per Emmanuel Marcron vol aprovar una nova reforma del Codi de treball francès que ha provocat les mobilitzacions convocades per la CGT perquè “constitueix una nova ofensiva contra els drets laborals”.

Aquesta reforma representa un pas enrere en què, una vegada més i com ha passat anteriorment a altres països europeus, es vol afeblir la negociació col·lectiva, el rol i la funció dels sindicats, abaratir l’acomiadament i precaritzar les condicions de treball.

Des de CCOO de Catalunya volem manifestar la nostra solidaritat amb els treballadors i treballadores francesos i amb els companys i companyes de la CGT i de les altres organitzacions sindicals que s’han adherit a la vaga.

De fet, i convençudament, considerem que aquesta nova reforma laboral que es proposa ara a França, en un context d’escàs diàleg social, no s’ha de veure de manera aïllada, sinó que forma part d’una determinació a escala internacional (no només europea), inspirada en la ideologia neoliberal, de retallar els drets dels treballadors i treballadores i de promoure la precarització laboral, mitjançant el debilitament dels sindicats i de les condicions de treball.

La lluita pels drets laborals i sindicals és compartida. La resposta a aquests atacs als drets de la classe treballadora ha de portar a una estratègia comuna a escala internacional de resposta organitzada, ja que l’ofensiva és global.

Des de CCOO de Catalunya fem una crida a tots els treballadors i totes les treballadores catalans a donar suport amb mostres de solidaritat a la vaga general dels treballadors i treballadores francesos. La seva lluita és la nostra lluita: “Vive la grève générale”.

Per a més informació:

Michela Albarello, secretària d’Internacional i Cooperació de CCOO de Catalunya.