CCOO de Catalunya culpa a l’empresa subministradora de la llum per la mort d’una dona de 81 anys a Reus

Incendi provocat per l’ús d’espelmes

Una dona de 81 anys va morir ahir a Reus en un incendi a casa seva. La dona vivia en una situació d’extrema pobresa, i no podia pagar els rebuts de gas, llum i agua. L’empresa de llum va tallar el subministrament i la dona utilitzava espelmes que han provocat l’incendi.

Les empreses de la llum estan incomplint de forma sistemàtica la llei i les mesures acordades per combatre la pobresa energètica. Moltes famílies vulnerables que no poden pagar la factura de la llum es troben amb el subministrament tallat, quan sense cap mena de vergonya les mateixes empreses declaren un augment important dels seus beneficis.

Moltes famílies pobres són ateses pels serveis socials dels ajuntaments, els quals han de comunicar a les empreses de subministrament les situacions de vulnerabilitat, com era aquest cas.

Des de CCOO de Catalunya, exigim a les empreses el compliment de la llei i de les mesures acordades per evitar situacions dramàtiques com aquesta. A la Generalitat de Catalunya li toca part de la responsabilitat per no denunciar l’insensibilitat i per no sancionar a les empreses de subministrament que no compleixen la llei. La Generalitat és responsable també per abandonar a una dona de 81 anys sense atenció. La Generalitat de Catalunya ha de vetllar per a una vida digna per la gent gran, a través de polítiques de dependència i l’assegurament de places a residències per a persones amb un alt nivell de risc i de dependència: ha de garantir una vellesa digna com un dret de la gent gran.

CCOO reitera l’exigència de l’aplicació, amb mesures concretes i pressupost, de la Resolució del Parlament de Catalunya del mes de març passat, en el Ple d’emergència social, per a combatre la pobresa i especialment la pobresa energètica i vetllar per l’atenció a les persones en general i a la gent gran en particular. Exigim l’aprovació d’uns Pressupostos 2017 de caire social, que prioritzin les demandes socials i la dignitat de les persones.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 15 de novembre de 2016