Signatura del Conveni del metall de Tarragona

Aquest dimarts, 19 de juliol, està prevista la signatura del Conveni del metall de la província de Tarragona per al període 2016-2017, en els termes del principi d’acord assolit el passat 16 de juny per CCOO d’Indústria, l’MCA-UGT de Catalunya i la patronal APEMTA.

L’acte de signatura es farà a les 16.30 h, a la seu dels Serveis Territorials d’Empresa i Coneixement de Tarragona (c. de Joan Baptista Plana, 29).

CCOO d’Indústria fa una valoració positiva del conveni acordat, ja que preveu uns increments salarials raonables (d’un 3% durant la vigència del conveni), que permetran millorar el poder adquisitiu dels treballadors i treballadores del sector, i, alhora, avança en algunes qüestions importants en matèria d’igualtat, salut laboral, formació i drets sindicals, tal com reivindicaven els sindicats en la plataforma del conveni. També recull una reducció de la jornada laboral anual i la millora d’alguns permisos retribuïts.