CCOO d’Indústria valora positivament el principi d’acord assolit sobre el Conveni del metall de Tarragona

La mobilització dels delegats i delegades del sector ha permès desbloquejar la negociació

CCOO d’Indústria, l’MCA-UGT de Catalunya i la patronal APEMTA han assolit un principi d’acord sobre el Conveni del metall de la província de Tarragona, un acord que es va tancar en la reunió d’ahir de la comissió negociadora, després que al migdia més de 200 delegats i delegades del sector de la província es concentressin davant la seu de la patronal per exigir el desbloqueig de les negociacions.

CCOO d’Indústria fa una valoració positiva del principi d’acord, ja que preveu uns increments salarials raonables, que permetran millorar el poder adquisitiu dels treballadors i treballadores del sector, i alhora s’avança en algunes qüestions importants en matèria d’igualtat, salut laboral, formació i drets sindicals, tal com reivindicaven els sindicats en la plataforma del conveni. Entre els principals aspectes de l’acord, cal destacar una vigència de dos anys, un increment salarial del 3% durant la vigència del conveni, una reducció de la jornada laboral anual i la millora d’alguns permisos retribuïts.

CCOO d’Indústria vol posar en valor la mobilització del sector, gràcies a la qual la patronal ha fet marxa enrere en algunes propostes de retallades que per a la representació dels treballadors eren inassumibles.

CCOO d’Indústria obrirà un procés de consulta durant els propers dies per ratificar el principi d’acord del conveni entre els delegats i delegades i les persones afiliades.

NOTA INFORMATIVA
ACTA DEL PRINCIPI D’ACORD