CCOO exigim a la patronal APEMTA que abandoni el seu immobilisme per evitar el conflicte en el sector del metall

Aquest dimarts, 24 de maig, es va tornar a reunir la comissió negociadora del Conveni del metall de Tarragona. La reunió es va desenvolupar en un clima de tensió creixent que denota la situació d’esgotament de la mesa, després de 5 mesos de negociació, a causa de l’actitud immobilista de la patronal.

Davant d’aquest escenari, CCOO d’Indústria i MCA-UGT vam exigir a la patronal que abandoni aquesta postura i vam deixar clares les propostes que s’han de treballar per assolir un acord raonable que eviti el conflicte. La representació sindical vam apel·lar a la responsabilitat de la patronal per retornar el conveni a una situació de normalitat, després d’aquests anys de crisi, i vam advertir la patronal del fet que no hi haurà acord sense un increment salarial coherent amb els acords intersectorials i amb els indicadors macroeconòmics del sector.

CCOO i UGT vam tornar a insistir en la necessitat d’avançar en les propostes sobre igualtat, salut laboral, drets sindicals, formació i contractació, entre altres matèries, i vam incidir especialment en els temes de salari i jornada.

Per tot això, CCOO i UGT fem una crida a tots els treballadors i treballadores del sector del metall de la província de Tarragona a tensar la negociació, mitjançant la mobilització, si fos necessari, per mirar de desbloquejar la negociació per aconseguir un conveni digne.

NOTA INFORMATIVA CONJUNTA 1