S’obre un procés a Covestro per buscar alternatives industrials al tancament de la planta de MDI de Vila-seca

Aquest dilluns, 18 de desembre, les seccions sindicals de CCOO i UGT de Covestro han traslladat al comitè d’empresa les conclusions de la reunió que van mantenir divendres a Leverkusen amb representants de la direcció espanyola i alemanya de Covestro per obrir una mesa de treball que permeti desbloquejar la situació actual de la planta de MDI de Vila-seca. Ahir mateix a la tarda, el comitè va convocar una assemblea de treballadors i treballadores en la qual es va decidir desconvocar la setmana de vaga que s’havia d’iniciar demà, per tal de facilitar el diàleg entre empresa i sindicats.

El proper 9 de febrer s’obrirà una mesa de treball, integrada per l’empresa i les seccions sindicals de CCOO i UGT, que tindrà com a objectiu estudiar alternatives industrials al tancament de la planta de MDI. Aquestes alternatives poden ser tant externes, mitjançant la implantació de noves empreses al centre de treball, com internes, a través de l’adequació de la planta per utilitzar-la a d’altres produccions.

La direcció alemanya ha deixat clar que la decisió de tancament està presa i no és reversible, però ha manifestat el seu compromís d’apostar per cercar alternatives que permetin reduir considerablement l’impacte d’aquesta decisió.

CCOO i UGT creuen que s’obre un procés que pot permetre conservar el màxim nombre de llocs de treball possibles i esperen que el diàleg sigui constructiu i fructífer, cosa que no hauria estat possible sense la feina feta pel comitè d’empresa de Tarragona i sense les mesures de pressió de la plantilla, que han permès obrir espais de negociació sòlids. CCOO i UGT treballaran amb l’objectiu de fixar criteris que garanteixin la recol•locació de la major part dels treballadors en un termini de dos anys, conscients que interessa mantenir la planta a bon funcionament per continuar incidint en l’objectiu principal, pel qual seguirem lluitant: la revisió de la decisió de l’empresa.

CCOO i UGT agraeixen el suport de la plantilla en tot aquest procés, sense el qual no hauria estat possible l’obertura d’aquesta mesa de treball.