S’obre un procés de mobilitzacions a Covestro en defensa de la continuïtat de la planta de MDI de Tarragona

Els comitès d’empresa de Covestro (antiga Bayer Materialscience) de Tarragona i de Barcelona i les seccions sindicals de CCOO i UGT han acordat iniciar un procés de mobilitzacions per exigir que es facin les inversions necessàries per garantir la viabilitat de la planta de MDI de Tarragona i la continuïtat dels llocs de treball. Les mobilitzacions s’iniciaran aquest dijous, 26 de novembre, amb la convocatòria de 4 hores de vaga i una concentració davant la seu central de Bayer de Sant Joan Despí entre les 10.30 i les 11.30 hores. Al centre de Tarragona faran l’aturada de 9 a 13 hores i al de Barcelona, de 10 a 12.30 h

Dilluns passat la direcció de l’empresa els va comunicar que, dins l’estudi de reordenació de produccions de MDI a escala europea, existia l’opció d’un projecte d’inversió en la planta de clor que garantiria la continuïtat de la planta de Tarragona, però aquest projecte està aturat des del mes d’abril, i tot i que llavors es va obrir la possibilitat d’altres alternatives per garantir el subministrament de clor a la planta de Tarragona, aquestes no s’han concretat. Aquesta situació posa en perill la continuïtat de la planta de MDI i del centre de Tarragona, així com dels llocs de treball.

CCOO d’Indústria de Catalunya dóna suport a la mobilització i exigeix a l’empresa que garanteixi les inversions necessàries per assegurar el futur de la factoria tarragonina, ja que el tancament de la planta de MDI o del centre de Tarragona també podria afectar l’ocupació relacionada amb els serveis centrals situats al centre de treball de Barcelona. També exigeix a Bayer, que a data d’avui continua tenint al voltant del 70% de les accions de Covestro, una sortida que garanteixi la continuïtat de la planta de MDI i dels llocs de treball.