CCOO valora el nou conveni col·lectiu de PortAventura

Estabilitat en l’ocupació

Davant les diferents informacions que han aparegut en els darrers dies sobre el nou conveni col·lectiu de PortAventura, CCOO de Catalunya vol valorar especialment alguns dels seus continguts.

El conveni recull la conversió de contractes eventuals a indefinits. Aquest any 2015 es convertiran 100 contractes, l’any 2016, 50 més, i tot això independentment dels que també farà falta convertir en el moment de l’obertura de la Zona Ferrari.

El conveni recull també una garantia d’estabilitat en l’ocupació assegurant l’aplicació del conveni de PortAventura als treballadors i treballadores malgrat que es facin externalitzacions.

El conveni garanteix el manteniment del poder adquisitiu dels treballadors i treballadores de PortAventura mentre duri la vigència del conveni i, a més, tindran una paga que dependrà dels resultats econòmics del parc. Per a l’any 2015 està previst un increment salarial del 0,70% més uns plusos augmentats que recull aquest conveni: tot plegat l’augment salarial supera l’1%.

El conveni millora aspectes socials de la plantilla de PortAventura, com la possibilitat de demanar una excedència de fins a tres anys per cura de fills o persones dependents, entre d’altres, amb reserva garantida del lloc de treball.

Finalment, CCOO vol destacar també el nou contracte que recull el conveni, destinat a persones que mai hagin tingut un contracte de treball, sense límit d’edat. Aquest contracte té un límit de tres mesos, és per una sola vegada per treballador i unes condicions salarials que recullen el salari mínim interprofessional més un plus de transport i un plus de polivalència. Un cop transcorreguts els tres mesos, el treballador pot passar a la categoria establerta a PortAventura.

CCOO vol recordar que actualment és el sindicat majoritari a PortAventura, després de les darreres eleccions sindicals celebrades a l’empresa i on la majoria de treballadors i treballadores van escollir democràticament aquesta candidatura.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 3 de juny de 2015