CCOO i UGT frenen la retallada salarial que pretenia imposar Cristalería Saint Gobain

Després d’una llarga negociació, amb la mediació del Servei Interconfederal de Mediació i Arbitratge, CCOO i UGT han aconseguit que Cristalería Saint Gobain retiri l’amenaça d’aplicar una doble escala salarial a les plantilles dels centres de treball que té a l’Arboç i a Avilés i d’eliminar diversos conceptes salarials, que haurien suposat una retallada salarial de prop del 15%, una qüestió que per a CCOO era inassumible.

Els negociadors de CCOO estan moderadament satisfets amb el principi d’acord assolit aquest dimarts, ja que han aconseguit el seu principal objectiu: que l’empresa retirés les retallades i signés un conveni de transició que permeti guanyar temps a les plantilles. De moment, s’ha acordat una congelació salarial per a aquest any i un increment del 0,5% per al 2016. La representació dels treballadors de les plantes tarragonina i asturiana confien que, arribat el moment que l’empresa millori la seva situació, seran capaços d’arrencar a la direcció noves millores laborals que s’incorporaran en el proper conveni.

Aquest principi d’acord se sotmetrà a les plantilles per a la seva ratificació durant els propers dies.