CCOO es mobilitza contra l’expedient de regulació d’ocupació de Blanco

Dilluns 20 d’abril, a Tarragona

Dilluns, 20 d’abril, a les 12 hores, davant la botiga de Blanco del Parc Central a Tarragona, CCOO convoca una mobilització contra l’expedient de regulació que ha presentat l’empresa i que suposarà l’acomiadament de 332 treballadors i treballadores.

L’ERO planteja també una modificació substancial de condicions de treball que afectarà tot el personal de les botigues de Blanco,  amb la modificació canviarà el sistema d’incentius i la jornada de treball i es dificultarà la conciliació de la vida laboral i familiar.

L’empresa justifica aquestes mesures a causa de les pèrdues de 7 milions d’euros del passat 2014, unes pèrdues de quasi 4 milions en el que portem d’aquest exercici econòmic i una previsió de pèrdues al final d’aproximadament 9 milions.

CCOO ha mostrat la seva disconformitat amb la proposta de l’empresa a causa dels antecedents de la cadena, que va ser adquirida pels actuals propietaris en un procediment concursal en unes condicions molt favorables. L’empresa va ser adquirida per 1,5 milions d’euros tot i estar valorada en més de 40 milions i exonerada de qualsevol càrrega amb hisenda, Seguretat Social i acreedors particulars. L’empresa no només es va comprometre a mantenir els llocs de treball, sinó que, a més, es va comprometre a obrir 200 noves botigues.

El sindicat entén que la pretensió d’acomiadar 332 treballadors atempta contra les condicions per les quals es va autoritzar la venda i està estudiant adreçar-se a l’autoritat laboral amb la finalitat d’invalidar-la.

CCOO considera les mesures totalment desproporcionades, ja que les pèrdues acumulades en els dos exercicis no justifiquen la pretensió d’acomiadar el 20% de la seva plantilla.

Barcelona, 17 d’abril de 2015

agenda: dilluns 20 d’abril de 2015