La plantilla d’Elecnor a Tarragona es manifestarà demà davant la seu tarragonina d’Endesa

CCOO d’Indústria insta a parar la destrucció d’ocupació i les propostes de retallar el salari i les condicions de treball

Demà divendres, 19 de setembre, de 10 a 12 h, coincidint amb la seva segona jornada de vaga, els treballadors i treballadores d’Elecnor a Tarragona es concentraran davant la seu tarragonina d’Endesa (Carretera de València, km. 1157,5). Aquesta jornada està programada dins de les deu convocades per CCOO d’Indústria a causa del xantatge continu al qual estan sotmesos per l’amenaça constant de traslladar treballadors a altres països si no accepten un seguit de retallades en les condicions de treball.

La primera jornada de vaga del passat dia 15 va tenir un seguiment massiu per part dels treballadors, i va culminar en una assemblea, on es va decidir portar les reivindicacions davant Endesa.

CCOO d’Indústria troba molt encertada aquesta decisió, ja que l’estratègia de subcontractació d’Endesa i la manca de responsabilitat social de les empreses contractistes està provocant una degradació laboral i estructural insostenible al sector elèctric. D’ençà que la italiana Enel va prendre el control d’Endesa hi ha hagut una davallada continuada de la inversió destinada al manteniment de la xarxa. Això es tradueix en pitjors condicions laborals i reduccions de plantilles per als treballadors de les empreses auxiliars, com demostren els conflictes oberts actualment: la vaga d’Elecnor, l’ERO a Eiffage, les retallades a Emte i Lymet i els trasllats a Cobra. De la mateixa manera, posa en dubte que es pugui donar un manteniment de qualitat i que es puguin atendre les avaries amb temps i forma per a un servei estratègic per a l’economia i la indústria com és la distribució d’energia elèctrica.

CCOO d’Indústria insta a Elecnor  i la resta de contractistes d’Endesa a parar la destrucció d’ocupació i les propostes de retallar el salari i les condicions de treball. Així mateix, fa una crida a Endesa perquè modifiqui la política de subcontractació del manteniment per las nefastes conseqüències que provoca als treballadors i treballadores i a la qualitat del servei de distribució d’electricitat.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 18 de setembre de 2014