Seguiment massiu en la primera jornada de vaga a l’empresa Elecnor de Tarragona

Cobra, una altra empresa de manteniment d’Endesa, també executa un trasllat forçós dels seus treballadors

CCOO d’Indústria de Catalunya valora molt positivament la primera jornada de vaga dels treballadors i les treballadores d’Elecnor a Tarragona, que ha estat seguida pel 100% dels treballadors afectats. Aquesta és la primera jornada de les deu que hi ha convocades per les properes setmanes amb les quals es pretén que la direcció faci un canvi en la seva estratègia de negociació i deixi d’amenaçar amb el trasllat els treballadors si no assumeixen les inacceptables rebaixes de les condicions de treball.

CCOO d’Indústria denuncia també que una altra empresa subcontractada per Endesa per fer el manteniment a la zona litoral – nord de Barcelona, concretament Cobra, ha comunicat per burofax el trasllat forçós dels quatre treballadors que realitzen les tasques de manteniment de la xarxa de distribució d’Endesa en poblacions tan sensibles com Lloret de Mar i altres poblacions de la costa. De nou, una empresa subcontractada per Endesa trasllada de manera injustificada els treballadors en forma de xantatge perquè acceptin les condicions de la direcció, en no arribar a cap acord després de mesos de negociacions. En aquest cas, a més, es posa en dubte la qualitat del manteniment que realitza Cobra, ja que és clau per a la indústria turística de la zona. Cobra trasllada fora de Catalunya tres dels quatre únics treballadors que resten al centre de Palafolls i que han de fer front a les averies que es produeixen a la xarxa des dels centres de Palafrugell o Granollers. Això impedirà resoldre una apagada a la zona, com a mínim, en menys d’una hora, que és el temps que trigaran els treballadors a arribar.

CCOO d’Indústria tornarà a denunciar aquesta situació als alcaldes de la zona, al Departament d’Indústria de la Generalitat i a la direcció de manteniment d’Endesa.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya

Barcelona, 15 de setembre de 2014