Noves jornades de vaga a les nuclears d’Ascó i Vandellòs

Els treballadors i treballadores de les centrals nuclears d’Ascó i Vandellòs tornaran a fer vaga aquest cap de setmana per reivindicar un conveni col·lectiu que garanteixi l’estabilitat de l’ocupació i contra la precarització de les condicions laborals i salarials que pretén aplicar la direcció del grup ENEL-ENDESA, que gestiona l’Associació nuclear Ascó-Vandellòs (ANAV). La vaga començarà demà divendres, 23 de maig, a partir de les 0 h, i s’allargarà fins al dilluns 26 de maig, a les 24 h.

La representació sindical espera que es repeteixi l’èxit del seguiment de les primeres jornades de vaga, realitzades el cap de setmana passat, després de l’àmplia participació dels treballadors en les assemblees informatives d’aquesta setmana, i denuncia de nou que els serveis mínims decretats són abusius i desproporcionats, i anteposen els beneficis de les elèctriques a l’exercici d’un dret constitucional com és el de vaga.

CCOO d’Indústria de Catalunya dóna suport a la vaga i denuncia que l’actitud i els plantejaments de l’empresa posen en risc l’explotació segura, fiable i respectuosa amb el medi ambient de les instal·lacions de les nuclears, un sector estratègic en la generació d’energia elèctrica, un servei que és essencial per a la indústria i per a la ciutadania.