Vaga a les nuclears d’Ascó i Vandellòs per l’estabilitat en l’ocupació i la defensa de les condicions laborals

El bloqueig empresarial a la negociació del conveni posa en risc l’explotació segura de les instal·lacions

Davant l’actitud intransigent que manté la direcció del grup ENEL-ENDESA, que gestiona ANAV (Associació Nuclear Ascó-Vandellòs), que es va reafirmar en el seu posicionament en la reunió de mediació de la vaga, la totalitat de la representació sindical dels treballadors i treballadores d’ANAV manté la vaga convocada per exigir a l’empresa el desbloqueig de la negociació del conveni col·lectiu. Les primeres jornades de vaga tindran lloc des del divendres 16 de maig, a partir de les 00.00 h, fins al dilluns 19 de maig a les 24.00 h, i es repetiran del 23 al 26 de maig, del 30 de maig al 2 de juny, del 6 al 9 de juny i del 13 al 16 de juny.

Quant als serveis mínims establerts pel Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme, la representació sindical considera que són abusius i desmesurats, per la qual cosa les federacions estatals d’Indústria de CCOO i UGT han tramitat al·legacions i presentaran els recursos corresponents (veure nota estatal).

CCOO d’Indústria de Catalunya denuncia que, amb la seva actitud immobilista, l’empresa està desmantellant el coneixement existent entre els treballadors gràcies a l’acord de rejoveniment de plantilles, mitjançant la implantació d’una política de contractació a baix preu que només genera inestabilitat en l’ocupació. Alhora, està duent a terme un abaratiment de costos laborals que suposen una devaluació dels salaris i una precarització de les condicions laborals no només dels treballadors directes, sinó també dels de les empreses contractistes, cosa que entra en contradicció amb els ingents beneficis obtinguts per l’empresa.

CCOO denuncia que tots aquests elements posen en risc l’explotació segura, fiable i respectuosa amb el medi ambient de les instal·lacions de les nuclears. Per aquesta raó dóna suport a la vaga en defensa dels drets dels treballadors i treballadores d’ANAV i en defensa d’un sector estratègic en la generació d’energia elèctrica, un servei que és essencial per a la indústria i per a la ciutadania.

CCOO recorda que la representació sindical ja ha flexibilitzat les seves propostes econòmiques, sent conscients de la situació global de crisi, que a ANAV s’ha vist agreujada per l’afectació del nou sistema impositiu que el Govern aplica a aquest tipus d’instal•lacions, però entén que les garanties d’ocupació i el rejoveniment de les plantilles, mitjançant la continuïtat de l’acord de relleu generacional signat el 2010, són elements irrenunciables en aquesta negociació.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 15 de maig de 2014