Convocada vaga a ANAV en defensa de les condicions laborals de les plantilles

Les seccions sindicals de CCOO, UGT i APLOC de les centrals nuclears d’Ascó i Vandellòs han convocat diverses jornades de vaga que afectaran els centres de treball d’ANAV (Associació Nuclear Ascó-Vandellòs) per exigir el desbloqueig de la negociació del conveni col•lectiu. Aquest matí han registrat la convocatòria de vaga a la seu del Departament d’Empresa i Ocupació de Tarragona i a la Delegació del Govern de Tarragona, perquè es remeti al Ministeri d’Indústria. Les primeres jornades de vaga es faran del 16 al 19 de maig, del 23 al 26 de maig, del 30 de maig al 2 de juny, del 6 al 9 de juny i del 13 al 16 de juny, des de les 0 h del primer dia fins a les 24 hores del quart dia.

CCOO d’Indústria de Catalunya dóna suport a la convocatòria de vaga i a la denúncia que fa la representació dels treballadors i treballadores d’ANAV davant l’actitud immobilista de l’empresa en les negociacions, que rebutja algunes de les principals propostes de la part social i planteja retallar les condicions laborals de la plantilla i implantar una política de contractació low-cost, mesures que poden posar en risc l’explotació segura i fiable d’aquest tipus d’instal•lacions.

CCOO recorda que el conjunt de la representació social dels treballadors d’ANAV ha fet una proposta seguint les indicacions de l’acord de moderació salarial del 2012 per evitar un impacte econòmic important i assegurar la viabilitat de l’empresa, conscients de la situació global de crisi, que a ANAV s’ha vist agreujada per l’afectació del nou sistema impositiu que el Govern aplica a aquest tipus d’instal•lacions. Per això han basat els pilars de la negociació a ampliar les actuals garanties d’ocupació, donar continuïtat a l’acord de relleu generacional signat el 2010 i assegurar el manteniment del poder adquisitiu, propostes que l’empresa es nega a acceptar.