CCOO de Catalunya fa una crida a la participació a la manifestació del proper dia 30 a Sant Jaume d’Enveja contra el Pla Hidrològic de l’Ebre

El Govern desconsidera l’activitat productiva i els ecosistemes naturals del Delta

Fa poques setmanes, el Consell de Ministres aprovà el Pla Hidrològic de la Demarcació de l’Ebre (PHDE), en la part corresponent a l’Estat espanyol. Des de CCOO de Catalunya ja vam fer públic, l’estiu passat, el nostre posicionament contrari a aquesta visió obsoleta, insostenible i malbaratadora de recursos, que fins i tot contradiu la Directiva marc de l’aigua.

Cal recordar que els representants sindicals presents a la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre no donaren suport al PHDE perquè es tracta d’una planificació encara menys ambiciosa que l’anterior en relació amb els objectius ambientals, i se centra en la defensa dels interessos de la comunitat que tradicionalment ha gestionat l’aigua (regants, hidroelèctriques, terratinents, etc.), amb criteris totalment desfasats que asseguren les seves concessions i beneficis econòmics ignorant la necessitat de que el riu Ebre pugui mantenir els sistemes naturals.

Per al moviment sindical resulta especialment greu la desconsideració dels impactes socials i econòmics sobre el Delta que tindria l’aplicació del PHDE, el que posaria en perill centenars de llocs de treball i el desenvolupament econòmic de les Terres de l’Ebre. El pla també implicaria la construcció de grans obres de regulació a compte de l’Administració pública, de les quals traurien profit interessos particulars. Es tracta d’una estratègia habitual de la política predominant avui en dia, que beneficia un cop més els més poderosos i perjudica les classes treballadores.

Des de CCOO defensem una reconsideració del PHDE, especialment pel que fa als cabals ambientals. Cal recordar que la proposta aprovada pel Consell de Ministres estableix volums molt inferiors als definits per la Comissió per a la Sostenibilitat de les Terres de l’Ebre, la Generalitat i el mateix Parlament de Catalunya. Es necessari dialogar per mirar de trobar una solució que tingui en compte els diferents punts de vista, i que parteixi de la participació de la societat.

El mes de juliol vam anunciar, també, la nostra col·laboració amb entitats socials i ecologistes per defensar un altre model de desenvolupament, més just, racional i avançat.

En conseqüència, CCOO de Catalunya fem una crida a la participació a la manifestació contra el PHDE del proper dia 30 de març (11.30 hores), a Sant Jaume d’Enveja.