CCOO recorda el seu posicionament sobre el projecte de Barcelona World

El sindicat no ha signat el manifest de suport per la manca de nova informació sobre el projecte

Davant les informacions que van sortint relacionades amb el projecte Barcelona World, CCOO de Catalunya vol recordar novament el seu posicionament.

CCOO continua tenint moltes reserves sobre aquest projecte i, davant de la falta d’informació del promotor, ha fet seves totes les recomanacions del Consell de Treball Econòmic i Social de Catalunya (CTESC). El projecte significarà un canvi de model turístic a la zona que el mateix sector veu difícil i per tant, s’haurien d’establir garanties per preservar els drets dels menors, ja que la proposta de modificació de llei els hi permet l’entrada. CCOO considera que és necessari compatibilitzar el turisme amb la indústria i que la modificació del planejament urbanístic topa amb la mateixa llei. A més, rebaixar els impostos en una activitat com el joc és injust, ja que es deixaran d’ingressar uns diners molt necessaris, i constitueix un greuge comparatiu amb altres operadors de joc a Catalunya.

CCOO manifesta el rebuig a la concessió de crèdit als jugadors (incrementa la ludopatia), a les modificacions urbanístiques que afavoreixen l’especulació i al fet que el mateix projecte condicioni la seva viabilitat a les reduccions fiscals i que vulgui pressionar a la baixa les condicions de treball.

Sense voler menystenir la inversió, des de CCOO creiem que s’ha d’apostar per projectes que vagin en la línia d’un imprescindible canvi de model productiu, que garanteixin un futur industrial i apostin per un sector turístic en què la formació, la professionalitat i les bones pràctiques laborals siguin les seves senyes d’identitat. És a dir, un model turístic sostenible des del punt de vista econòmic, però també social i ecològic.

CCOO no ha signat el manifest de suport perquè no hi ha cap nova informació sobre el projecte que clarifiqui les qüestions que han portat al sindicat a manifestar les seves reserves.

Barcelona, 18 de març de 2014