El Comitè Intercontractes de Repsol Petróleo comparteix les seves experiències sindicals en el marc d’un projecte europeu

Aquest divendres, 4 d’octubre, un equip d’investigadors de l’Institut de Sociologia de la Universitat Lliure de Brussel·les s’entrevistarà a Tarragona amb una representació de CCOO del Comitè Intercontractes de Repsol Petróleo per conèixer les seves experiències en l’àmbit de la negociació col·lectiva entre empresa principal i empreses contractistes. També hi seran presents diversos responsables de la Federació d’Indústria i de Fiteqa de CCOO per explicar la importància d’aquests espais de coordinació sindical en aquelles activitats i sectors on predomina la subcontractació.

Aquesta trobada s’emmarca en un projecte europeu sobre sindicalisme en xarxa i experiències de negociació col·lectiva en contextos de subcontractació a Europa, en el qual participa la Universitat Lliure de Brussel·les. L’objectiu és analitzar les diferents experiències per extreure’n les estratègies que resulten exitoses i formular recomanacions que ajudin a afrontar les problemàtiques de la negociació col·lectiva davant d’aquests contextos d’organització productiva i de treball.

L’àmbit dels comitès intercontractes en els escenaris on conflueixen treballadors d’empreses de diferents sectors d’activitat és precisament un dels aspectes en els quals estan treballant coordinadament les federacions d’Indústria i Fiteqa de CCOO, com són els pols petroquímics de Tarragona o el grup Repsol.