CCOO de Catalunya, contra el nou Pla Hidrològic de la Demarcació de l’Ebre (PHDE)

Acció el diumenge 4 d’agost a Amposta

Un cop més, CCOO es posiciona en contra del nou Pla Hidrològic de la Demarcació de l’Ebre (PHDE) que vol imposar el Govern central. El passat dilluns 29 de juliol el Consell Nacional de l’Aigua ja va donar el sí al Pla de Conca, i ara està previst que el Consell de Ministres l’aprovi via reial decret.

Per a CCOO, la nova proposta de PHDE és menys ambiciosa que l’anterior en relació als objectius ambientals, i es centra en la defensa dels interessos de la comunitat que tradicionalment ha gestionat l’aigua (regants, hidroelèctriques, terratinents, etc.), amb criteris desfasats, a més de no considerar els impactes socials i econòmics sobre el Delta, que pot posar en perill milers de llocs de treball. A més, el PHDE implicaria la construcció de grans obres de regulació a compte de l’administració pública, de les que traurien profit interessos particulars. Per últim, les inversions que teòricament implicaria aquest pla són insuficients en relació al seu volum.

Per tot això, CCOO de Catalunya dóna suport a l’acció que es farà aquest diumenge, 4 d’agost, a Amposta, coordinada per la Plataforma en Defensa de l’Ebre (PDE). Hi haurà l’entrada a la desembocadura del riu Ebre, des del mar, del vaixell WWF Solar, amb una pancarta sobre el cabal del riu i els efectes sobre la pesca al Delta. Tant la PDE com l’entitat ecologista internacional WWF han demanat la participació ciutadana per rebre el vaixell (que té prevista l’arribada a Amposta a les 10’00h) amb banderes, nusos i pancartes, tant al moll com al riu, on poden acudir piragües i embarcacions per acompanyar la comitiva antitransvasament.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 2 d’agost de 2013