CCOO fa una valoració positiva de l’acord de pla industrial signat a Frape Behr

La Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya fa una valoració positiva de l’acord de pla industrial que la direcció i el Comitè d’Empresa de Frape Berh (Montblanc) van signar divendres, ja que millora la competitivitat de l’empresa, en garanteix la viabilitat futura, amb l’adjudicació de nous productes, i assegura l’estabilitat de la plantilla per als propers quatre anys. Per a CCOO es tracta d’un bon acord, sobretot tenint en compte la situació de crisi, que està tenint una especial incidència en el sector de l’automoció.

Així ho han explicat aquest matí en roda de premsa el secretari general de CCOO de Frape Behr, Rodrigo Navarro; el secretari del Comitè d’Empresa de Frape, Xavier Oliva; el secretari general del Sindicat d’Indústria de CCOO de Tarragona, José Manuel Martín, i el secretari d’Acció Sindical de la FI.CCOO.CAT, Josep Anton Hernández.

La representació dels treballadors i treballadores de Frape Behr ha fet un gran esforç de negociació per garantir la competitivitat de la fàbrica i ha aconseguit arrencar a l’empresa una millora de les condicions plantejades inicialment, per sobre del que estableix la reforma laboral, de manera que les condicions laborals i salarials dels treballadors i treballadores resultin al menys afectades possible.

En matèria salarial s’ha aconseguit rebaixar àmpliament les intencions inicials de Frape Behr, que pretenia una reducció de costos laborals d’un 10 a un 15% entre el 2013 i el 2016. L’acord, que ha estat referendat per la plantilla, estableix l’aplicació de mesures de flexibilitat interna que han permès que la reducció salarial sigui només de l’1,63% del salari anual de cada treballador. A més a més, preveu que en cas que l’empresa aconsegueixi beneficis, aquests també revertiran sobre els treballadors per compensar l’esforç que han assumit per tal de ser més competitius.

Pel que fa a l’ocupació, l’acord garanteix en tot moment una plantilla mínima de 700 treballadors i treballadores per poder afrontar la producció demandada. També s’estableix que si, per raons de producció, calgués ajustar la plantilla, no es faria mitjançant acomiadaments o un ERO, sinó amb mesures no traumàtiques per als treballadors, com baixes voluntàries incentivades o prejubilacions.

Per a la Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya aquest acord de futur és molt important, ja que Frape és una de les empreses més importants, tant des del punt de vista industrial com d’ocupació, de la comarca de la Conca de Barberà, un territori que s’ha vist molt afectat per la crisi econòmica.