CCOO valora positivament el principi d’acord assolit a ACECSA

La Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya valora positivament el principi d’acord assolit ahir amb la direcció d’ACEROS PARA LA CONSTRUCCIÓN (ACECSA), ja que ha permès reduir el volum de persones afectades i evitar sortides traumàtiques de l’empresa, complint així amb els requisits que CCOO havia plantejat en la negociació. Aquest migdia, els treballadors i treballadores han ratificat el principi d’acord per una àmplia majoria en el decurs d’una assemblea.

L’acord rebaixa el número de treballadors afectats fins a 23 i garanteix que no hi haurà cap acomiadament, mitjançant l’aplicació de mesures no traumàtiques per a la plantilla com baixes voluntàries, recol·locacions en altres empreses del grup, jubilacions, etc.

Aquest principi d’acord també ha permès millorar les condicions plantejades inicialment per l’empresa quant a la rebaixa salarial, que serà d’entre un 5 i un 13% en funció del salari brut anual, i no del 20% com pretenia ACECSA. Pel que fa a l’increment de la jornada, només s’aplicarà en cas necessari i serà d’un màxim de 4 dies per treballador i any, tenint dret el treballador a una compensació mitjançant hores de lliure disposició. També es preveu una borsa de 8 hores d’ús exclusiu per a formació.

CCOO valora l’esforç de negociació i la capacitat de mobilització dels treballadors, que han facilitat la consecució d’aquest principi d’acord, amb el qual ha quedat desconvocada la vaga de la plantilla.