Els treballadors d’ELECNOR de Tarragona convoquen tres jornades de vaga

Els treballadors i treballadores de l’empresa ELECNOR (Tarragona) han acordat convocar tres jornades de vaga per als dies 15, 17 i 19 d’octubre, per protestar contra la decisió de l’empresa de traslladar 12 companys de manera definitiva a Itàlia. Així ho han aprovat aquest matí en una assemblea, en la qual també han decidit no realitzar hores extres.

El Sindicat d’Indústria de CCOO de Tarragona dóna suport a la convocatòria de vaga i denuncia que l’empresa els ha plantejat aquesta decisió amb la clara intenció que els treballadors afectats optin per causar baixa abans que marxar a Itàlia.

CCOO també denuncia que aquest conflicte no és un cas aïllat en el sector de muntatge i manteniment de la xarxa elèctrica a la província de Tarragona, sinó que, fruit de la manca d’inversions i de la política de reducció de costos d’ENDESA i de les seves contractistes, des de finals de 2010 també s’han produït retallades de personal i de salaris en altres empreses contractistes d’ENDESA. Això comporta una precarització generalitzada de les condicions laborals en aquest sector i posa en risc la qualitat del servei.

Per aquesta raó, durant les jornades de vaga, els treballadors i treballadores d’ELECNOR es concentraran davant les portes d’ENDESA a Tarragona per exigir-li un canvi de polítiques i una solució a aquesta situació.