Els sindicats reclamen a Rajoy un gran acord per restablir la confiança i reactivar l’economia de l’Estat

Un miler de persones s’han manifestat aquesta tarda al centre de Tarragona

Un miler de persones s’han manifestat aquesta tarda a Tarragona en el marc de les mobilitzacions que han tingut lloc a tot Catalunya i Espanya en contra de la reforma laboral. Ha estat una manifestació pel centre de la ciutat, des de la plaça Imperial Tàrraco fins a la plaça de la Font, que dóna continuïtat a les protestes que des del passat mes de març estan realitzant els sindicats en contra de la reforma laboral i les retallades.

Des de CCOO, el secretari general a Tarragona, Jaume Pros, ha ressaltat que en els sis mesos de Govern del PP a Espanya no s’han parat de retallar drets, sota les ordres de la cancellera alemanya Angela Merkel i les institucions financeres. “L’única obsessió és reduir el dèficit i el que fan és acabar amb els drets socials, democràtics i laborals”. Els sindicats ressalten que les reformes i les retallades estan fracassant, ja que l’atur no para de créixer, l’economia està estancada i no es veu sortida a la crisi.

UGT i CCOO insisteixen que les polítiques adoptades i el rescat als bancs són un ‘pedaç’ que només satisfà els mercats i institucions bancàries mentre el ciutadà en continua patint-ne les conseqüències. CCOO ha demanat a Rajoy un “gran acord” per a la reactivació económica, l’ocupació i la cohesió social. “Hi ha alternatives. Calen reformes, però no una reforma laboral sinó una reforma del sistema financer que ajudi a impulsar l’economia i la circulació de crèdit i una reforma fiscal que posi fre al frau fiscal i l’economia submergida”, ha assegurat Jaume Pros de CCOO.

Els sindicats han tornat a advertir que no aturaran les mobilitzacions contra aquestes polítiques. “No és moment de resignar-se, és moment de lluitar”.

També han tingut un paper protagonista a la manifestació les treballadores de l’empresa BBS Servicios dedicades a l’atenció domiciliaria a la ciutat que fa sis mesos que no cobren i reclamen una solució immediata a l’Ajuntament de Tarragona. Les treballadores han anunciat que mantindran les mobilitzacions setmanals al davant de l’Ajuntament de Tarragona.