La plantilla de Denion farà vaga per defensar els seus llocs de treball

Els treballadors de l’empresa DENION CONTROL Y SISTEMAS aniran a la vaga el proper dimarts, 12 de juny, per defensar els seus llocs de treball i per exigir que es garanteixi el seu dret de subrogació a la nova empresa contractista, dret que està recollit en una clàusula del Conveni provincial del metall de Tarragona. DENION CONTROL Y SISTEMAS és una empresa que fa tasques de manteniment a les instal·lacions de REPSOL QUÍMICA i REPSOL PETRÓLEO, a la província de Tarragona. A finals de maig va rebre una notificació de REPSOL en la qual se li comunicava que no se li renova el contracte, que s’adjudicarà a una altra empresa, CYMI.

Per garantir el dret de subrogació dels treballadors afectats, la Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya s’ha reunit amb les direccions de REPSOL, com a empresa principal, DENION CONTROL Y SISTEMAS, com a contractista actual, i CIMY, com a nova adjudicatària, amb la mediació del Departament d’Empresa i Ocupació; però no s’ha aconseguit arribar a un acord, ja que CIMY al·lega que el seu contracte no és de manteniment, sinó de muntatge.

Davant d’aquesta situació, la Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya dóna total suport a la vaga de 24 hores dels treballadors de DENION, durant la qual es concentraran a les portes de REPSOL QUÍMICA i de REPSOL PETRÓLEO, i exigeix a les parts que es compleixi el seu dret de subrogació.