Torreforta es rebel·la contra les retallades a l’educació pública

Professors, alumnes, pares i mares van concentrar-se a la plaça del Mercat com a preàmbul de la vaga del proper 22 de maig

La plaça del Mercat de Torreforta va ser l’escenari ahir de la nova acció de protesta contra les retallades, promogudes des l’Institut de Torreforta i que comptà amb el suport de tots els sindicats i la comunitat educativa. L’acte va tenir lloc a la tarda i va desenvolupar-se enmig d’un caire lúdic i festiu amb taller de pancartes, parlaments, repartiment de camisetes grogues i bon humor però sense abandonar el to reivindicatiu i l’esperit crític per les continues retallades que el Govern de l’Estat i el Govern de la Generalitat estan aplicant al sector de l’ensenyament públic. La protesta va comptar amb la participació de professors, alumnes i pares de bona part dels centres d’educació pública de la ciutat.

Des de l’Assemblea de l’Ensenyament Públic de Tarragona denuncien que les mesures d’estalvi aplicades per la Generalitat i el Govern de l’Estat estan afectant la qualitat educativa. I és que, entre d’altres coses, s’incrementarà el nombre d’alumnes -15.000 més el curs vinent- i no hi haurà més professors, cosa que provocarà que la ràtio d’alumnes creixi fins a un 20%. Tampoc es faran substitucions per baixes inferiors a deu dies lectius i les baixes que els superin es cobriran un cop passats aquests deu dies.

La jornada d’ahir a Torreforta va servir per anunciar i com a preàmbul de la vaga d’ensenyament que s’ha convocat pel proper dimarts, 22 de maig. A la ciutat de Tarragona, es farà una concentració davant dels serveis territorials del Departament d’Ensenyament al migdia, i a la tarda tindrà lloc una manifestació que anirà de la plaça Imperial Tarraco fins a la plaça de la Font.

Podeu veure aquí les imatges de la jornada: Protesta Torreforta