La direcció d’Eserman accepta garantir l’estabilitat de l’ocupació i les condicions laborals dels treballadors

La Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya valora positivament l’acord al qual s’ha arribat amb l’empresa ESERMAN en la reunió de mediació de vaga que ha tingut lloc aquest matí.

La direcció accepta mantenir les condicions que estableix la clàusula de subrogació del Conveni provincial del metall de Tarragona, que és el que s’aplica actualment, per garantir l’estabilitat en l’ocupació i les condicions laborals i salarials de la plantilla del centre de treball que fa d’auxiliar a Repsol Química, però proposa fer-ho de manera alternativa al conveni sectorial. Per això ha plantejat a la representació dels treballadors obrir un procés de negociació per trobar una solució.

Amb la consecució d’aquest acord, fruit de la mobilització que han dut a terme els treballadors, s’ha desconvocat la vaga de 48 hores que havia de començar el dilluns 14 de maig, a les 6 del matí. Els treballadores ja havien fet dues jornades de 4 hores de vaga per reivindicar que se’ls continués aplicant el conveni provincial del metall, ja que l’empresa pretenia canviar-los el conveni d’aplicació, de manera unilateral, per un conveni propi que no recollia les garanties de manteniment de l’ocupació i de les seves condicions laborals i salarials.