Declaració de l’Àrea Pública de Tarragona i Terres de l’Ebre

Arran dels fets ocorreguts a la UAB

Avui, dimecres, 14 de març, s’ha reunit a Tarragona, per primera vegada, l’assemblea de delegats i delegats sindicals de l’Àrea Pública de Tarragona i Terres de l’Ebre, que agrupa tots els sindicats amb representació a les juntes de personal i comitès d’empresa de l’Àrea Pública de la demarcació. Durant la reunió de l’assemblea ens hem assabentat dels fets gravíssims ocorreguts a la seu de la Secretaria d’Universitats de la Generalitat, on s’ha hagut de recórrer a la força dels cops de porra dels Mossos per poder aprovar un acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), que condemna a l’atur més de 200 treballadors. Amb l’acord unànime dels assistents, l’assemblea ha decidit enviar al Dr. Francesc Xavier Grau, rector de la URV i president de l’Associació Catalana d’Universitats Públiques, la declaració adjunta.

AL DR. FRANCESC XAVIER GRAU, RECTOR DE LA UNIVERSITAT ROVIRA I VIRGILI I

PRESIDENT DE L’ASSOCIACIÓ CATALANA D’UNIVERSITATS PÚBLIQUES (ACUP)

L’Assemblea de delegats i delegades sindicals de l’Àrea Pública de Tarragona i Terres de l’Ebre reunida avui, dimecres, 14 de març, a Tarragona, davant els fets lamentables succeïts aquest matí a la seu de la Secretaria d’Universitats de la Generalitat de Catalunya

DECLARA

Que resulta deplorable, alhora que il·legal, que, davant de la convocatòria d’una mobilització legítima dels treballadors i treballadores i dels estudiants, una reunió molt important del Consell de Govern d’una universitat pública -l’òrgan de direcció col·lectiu més important en aquest àmbit- es convoqui a la seu de la Secretaria d’Universitats, fora dels espais de la universitat.

Que la violència exercida pels Mossos d’Esquadra contra els treballadors i treballadores que defensaven la universitat pública i els llocs de treball és responsabilitat de la rectora de la UAB i dels membres del seu equip de direcció. Cal que totes les universitats públiques facin una reflexió profunda sobre la legitimitat dels acords que només es poden prendre emparats per la força dels cops de porra.

Que les universitats públiques catalanes estan rebent els atacs més durs des de la transició i que els seus equips de govern no estan fent res per evitar-ho. Ens enfrontem a un intent descarat d’aprofitar la crisi econòmica per sotmetre la universitat al dictat polític del Govern, i permetre que els grups de poder econòmic en treguin profit, a costa d’enfonsar el servei públic d’educació superior i recerca. La comunitat universitària i tota l’Àrea Pública s’ha mobilitzat i se seguirà mobilitzant per defensar la universitat com a servei públic, una universitat social i de qualitat. Aquesta lluita serà llarga i serem capaços de fer créixer la nostra força amb el suport de tota la societat.

Tarragona, 14 de març de 2012