CCOO denunciem la situació de les treballadores de BB Serveis

Concessionària de l’atenció domiciliària de l’Ajuntament de Tarragona

La situació a què estan sotmeses les treballadores de l’empresa BB Serveis, concessionària de l’atenció domiciliària dels serveis socials de Tarragona, és insostenible. En concret, CCOO volem denunciar que l’empresa els deu les pagues dels mesos de desembre i gener, l’extra de Nadal i els endarreriments de 2011 pactats en conveni col·lectiu.

L’empresa BB Serveis, que també és concessionària de diversos ajuntaments de tot Catalunya, però que ho va deixar de ser el 31 de desembre, ha deixat sense pagar el personal treballador (i l’empresa FIAZ, que ara té la contracta, tampoc no ha pagat la nòmina de gener). De totes maneres, en cinc ajuntaments s’ha arribat a un acord entre empresa i ajuntament perquè les treballadores puguin cobrar les pagues de l’Ajuntament en qüestió. Tanmateix, l’Ajuntament de Tarragona entén que aquest pagament és “il·legal”, tal com diu la regidora Victòria Pelegrín i el gerent de l’Institut Municipal de Serveis Socials, Antonio Muñoz. Per contra, el pacte a què s’ha arribat és que l’Ajuntament pagui els diners a BB Serveis i aquesta als seus treballadors. CCOO entén que, amb els antecedents d’aquesta empresa, aquesta actitud pot perjudicar encara més les treballadores, que porten dos mesos sense cobrar, inclosa la paga extra de Nadal, ja que es tem que aquests diners se’ls quedi l’empresa i no arribin als treballadors.

El Comitè d’empresa entén que si és il·legal pagar les treballadores directament, tal com diu la Sra. Pelegrín, més il·legal és tenir aquestes treballadores en la situació que estan. Si el divendres dia 10 l’empresa o l’Ajuntament no ha fet efectiu tots els pagaments que se’ls deu, tornaran a la porta de l’Ajuntament per reclamar el que els pertany per dreta llei.