Convocada vaga a les contractistes de Repsol Química el proper dia 15 de desembre

Per demanar que es compleixi la clàusula de subrogació del conveni i es garanteixi l’estabilitat laboral en el sector

La Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya, la MCA-UGT de Catalunya i la CGT han convocat una jornada de vaga de 24 hores a les empreses contractistes de Repsol Química, que començarà el dia 14 de desembre a les 22 h i finalitzarà el dia 15 de desembre a les 22 h.

Amb aquesta mobilització, CCOO, UGT i CGT volen exigir a la nova empresa adjudicatària dels treballs de manteniment de les instal•lacions de Repsol Química (la Pobla de Mafumet) que subrogui la totalitat dels treballadors i treballadores de les empreses contractistes que fins ara feien aquest servei (MASA, IMTECH, CAB). A partir del dia 16 de desembre el grup NAVEC assumeix la contracta del manteniment de les instal•lacions de Repsol, però ha deixat fora 84 treballadors de les contractes actuals.

Els sindicats adverteixen que, amb aquesta decisió, la direcció del grup NAVEC està incomplint la clàusula de subrogació que preveu el Conveni del metall de la província de Tarragona per a aquest tipus d’activitat i li demanen que subrogui també aquestes 84 persones.

Demà al matí, dimarts, el Departament de Treball ha convocat els sindicats a un acte de mediació, per mirar de solucionar aquest conflicte, tot i que, de moment, la vaga continua en peu.

Està previst que, durant la jornada de vaga, els treballadors i treballadores de les quatre empreses es concentraran a les portes de Repsol Química (c. Afores, s/n, la Pobla de Mafumet) per manifestar el seu rebuig a la pèrdua de llocs de treball i demanar que es garanteixi l’estabilitat laboral en el sector.