Notícies de la Unió Intercomarcal de Tarragona

Concentració de la plantilla de Saint Gobain al Parlament de Catalunya

El comitè d'empresa de Saint Gobain de l'Arboç ha convocat la plantilla a una concentració a les 11 hores, davant el Parlament de Catalunya, per la continuïtat de l'activitat a la planta i en defensa dels llocs de treball, i per manifestar el seu rebuig a l'ERO presentat per l'empresa. A les 12 h, està previst que una representació del comitè d'empresa sigui rebuda per diferents grups parlamentaris per exposar-los la seva situació.

més informació »

Vaga indefinida a Saint Gobain contra la decisió de l'empresa de cessar l'activitat de Glass a l'Arboç

Diumenge 6 de setembre, la plantilla de Saint Gobain de l'Arboç iniciarà una vaga indefinida contra l'ERO que ha presentat l'empresa per cessar l'activitat de la planta i extingir els 122 llocs de treball, després que la reunió de mediació realitzada dimecres finalitzés sense acord entre les parts.

més informació »

La plantilla de Saint Gobain inicia mobilitzacions contra la decisió de l'empresa de cessar l'activitat de Glass a l'Arboç

Davant la comunicació per part de Saint Gobain que el proper dilluns s'iniciarà el període de consultes de l'ERO per al cessament de l'activitat a la planta de l'Arboç del Penedès i l'extinció dels 122 llocs de treball, el comitè d'empresa ha convocat un calendari de mobilitzacions per exigir les inversions necessàries per garantir la continuïtat de l'activitat i de l'ocupació. CCOO dona suport a la mobilització i a les reivindicacions dels treballadors i treballadores de Saint Gobain i exigeix a la multinacional que reconsideri aquesta decisió.

més informació »

CCOO rebutja la decisió de Saint Gobain de cessar l' activitat de Glass en l'Arboç del Penedès

A data 25 de agost l'empresa Glass a notificat la seva intenció de cessar la seva activitat a l'Arboç del Penedès, al·legant una decisió estratègica per part del grup.

més informació »

CCOO hem presentat un escrit a la Fiscalia provincial de Tarragona per exposar les circumstàncies dels accidents mortals d'IQOXE

CCOO considera que l'empresa està primant els beneficis per sobre de la seguretat de les persones que treballen a les seves instal·lacions, una situació que és la base dels diferents accidents i incidents ocorreguts. Per aquesta raó, CCOO sol·licita a la Fiscalia que s'obrin diligències per ampliar la causa en curs d'IQOXE a tots els accidents dels darrers 6 mesos.

més informació »

CCOO lamentem l'accident mortal ocorregut ahir a IQOXE Emulsiones i vetllarem per aclarir-ne les causes i depurar-ne responsabilitats

Lamentem profundament l'accident laboral ocorregut ahir a la planta d'IQOXE Emulsiones, de Vila-seca, com a conseqüència del qual va morir un treballador de Dominion, una de les subcontractes que opera a la planta química. L'accident es va produir a primera hora del matí quan, per causes que encara es desconeixen, l'operari va caure pel forat del muntacàrregues. CCOO i UGT hem convocat una concentració aquest divendres per condemnar l'accident, exigir més seguretat i manifestar el seu condol i suport als companys i companyes de la víctima.

més informació »

CCOO rebutgem el concurs de liquidació presentat per Indústria Alimentària Crusvi

Indústria Alimentària Crusvi, que es troba en situació d'ERTO des del mes de març, ha presentat un concurs de creditors per a la liquidació de l'empresa. CCOO denuncia que en aquest procés no s'han tingut en compte els drets d'informació i consulta de la representació legal de la plantilla, que no ha rebut cap documentació al respecte i s'ha assabentat que s'havia iniciat el procés per la premsa.

més informació »

CCOO exigeix a l'Administració que doni veu als sindicats en les meses tècniques de revisió dels plans de seguretat de la petroquímica de Tarragona

Aquesta tarda el secretari general de CCOO d'Indústria de Catalunya, José Antonio Hernández, ha comparegut davant la Comissió d'Estudi de la Seguretat del Sector de la Petroquímica del Parlament de Catalunya, que investiga l'accident d'IQOXE ocorregut el passat 14 de gener, per respondre a les preguntes dels diferents grups parlamentaris que integren la comissió.

més informació »

CCOO critica que l'Hotel H10 Princess de Salou abandoni les treballadores i treballadors fixos discontinus

Vídeo per denunciar una situació injusta i discriminatòria.

més informació »

Les reivindicacions de més seguretat i menys precarietat a la petroquímica de Tarragona segueixen ben vives

La Coordinadora de delegats i delegades de CCOO dels polígons petroquímics nord i sud de Tarragona s'ha reunit per analitzar la situació actual al sector, on s'ha evidenciat que la precarietat segueix ben present i afecta especialment les empreses auxiliars, la majoria de les quals han presentat ERTO. També s'ha tractat la represa de l'activitat a IQOXE, davant la qual CCOO adverteix que no pot ser a qualsevol preu i vetllarà perquè es garanteixi la seguretat per sobre de tot.

més informació »

CCOO adverteix que PortAventura continua abandonant a la seva plantilla

Després d'haver anunciat un complement salarial durant la durada de l'ERTO, l'empresa ara es desdiu.

més informació »

CCOO rebutja l'informe final de l'Administració sobre l'accident d'IQOXE

CCOO vol manifestar que no està d'acord amb la presentació d'un informe final per part de la Presidència del Govern de la Generalitat, quan encara estan obertes la Comissió d'Investigació del Parlament i la Comissió de Treball per establir la coordinació d'activitats preventives entre les empreses dels polígons petroquímics de Tarragona, i quan la Inspecció de Treball no ha acabat ni ha resolt la investigació de l'accident. A més, CCOO denuncia que IQOXE continua incomplint la normativa de seguretat.

més informació »

CCOO alerta dels problemes per al reconeixement de prestacions d'atur a les persones amb contractes fixos discontinus

El sindicat denuncia que la nova instrucció del SEPE no l'apliquen per igual les seves mateixes delegacions.

més informació »

CCOO de l'Ajuntament de Reus critica les retallades que està patint la plantilla de l'Hospital Universitari de Sant Joan

No han cobrat el complement de productivitat del 2019.

més informació »

CCOO denunciarà els ERTO fraudulents a les empreses auxiliars de la petroquímica

A causa de la crisi sanitària provocada pel coronavirus, les empreses auxiliars estan plantejant ERTO per causes de força major, sense negociar-ne les condicions amb la representació de les treballadores i treballadors, ni tampoc mesures alternatives. er CCOO, algunes empreses estan fent un abús d'aquesta modalitat d'expedient per causes de força major, que no correspondria.