contrast

Idiomes

Cercador

On som Afilia't

CCOO defensa el desenvolupament d'una planta de biomassa a l'antiga central tèrmica de Cercs

Arran del tancament de la central tèrmica de Cercs, CCOO valorem positivament la possible reconversió de la planta en una instal·lació d’energia renovable. La utilització de biomassa forestal permetria mantenir bona part de la producció sense pràcticament emissions de gasos d’efecte hivernacle. El risc de deslocalització seria nul.

Cercs presenta potencialitats importants, com ara l’aprofitament de les instal·lacions i la infraestructura elèctrica existents de l’antiga central tèrmica, així com la disponibilitat d’una gran massa boscosa que cobreix la comarca. Alguns estudis han calculat que hi ha 21.000 hectàrees explotables. Una bona gestió del bosc comporta també avantatges clars en la prevenció d’incendis forestals, dels quals la comarca del Berguedà i la veïna del Bages guarden un dolorós record.

L’aprofitament de biomassa forestal per a usos elèctrics pot arribar a crear fins a una vintena de llocs de treball per cada MW instal•lat. Això permetria reubicar part dels companys de l’antiga central tèrmica i fins i tot realitzar noves contractacions. Paral•lelament, la gestió integral del bosc que se’n deriva esdevé un bon element dinamitzador del medi forestal.

El Pla d’Energia de Catalunya en vigor contempla que la biomassa ha de multiplicar per 100 la seva presència. Per tant, CCOO reivindica que els responsables de la política industrial catalana s’impliquin en l’impuls d’una planta de biomassa a Cercs. Cal la col·laboració entre aquestes administracions i el compromís d’inversions per part de l'Estat. On en un projecte concret, tot valorant els diferents aprofitaments de la fusta (generació elèctrica, fabricació de biocombustibles o aportació de calor residual) per a facilitar-ne la viabilitat.

Aquest avenç ambiental, econòmic i social podria situar el Berguedà com un nou referent per al canvi de model que Catalunya necessita davant l’actual situació de crisi severa.

Berguedà, 5 de gener de 2012

CCOO Bages - Berguedà