Borsa de treball ICS

Actualització de la baremació ,abril 2021

Ja pots consultar la teva puntuació al borsa de treball ICS

Per entendre tots els canvis en la puntuació del nou pacte de Selecció temporal de l’ICS  signat el passat novembre de 2019, CCOO ha elaborat un guia que de segur us ajudarà a conèixer els diferents canvis ens els criteris de valoració respecte de l’anterior pacte.

Guia CCOO Nou Pacte de Borsa 2019_.pdf

Pacte borsa DOGC ICS.pdf

La inscripció a la borsa de treball de l’Institut Català de la Salut (ICS) facilita l’ accés a llocs de feina de caràcter temporal en els centres sanitaris que gestiona l’organització.

També poden inscriure’s aquelles persones que vulguin accedir a una nova categoria pel sistema de promoció interna temporal.

Les persones candidates podran desactivar i activar voluntàriament la seva sol·licitud en qualsevol moment.

L’ordre de puntuació a la borsa de treball de les persones candidates serà el que resulti de la suma de les puntuacions corresponents als apartats que tindran la següent ponderació d’acord amb el barem que tot seguit es detalla.

Serveis prestats

Serveis prestats
Formació30%
Nota d’oposició15%
Avaluació15%
Addicional10%
Total puntuació barem més addicional110%
Total puntuació màxima100%

La valoració de la puntuació corresponent a aquests apartats (baremació) es farà, dos cops l’any, una en cada semestre natural.

En cas d’empat tindrà preferència la persona que tingui més puntuació en l’apartat d’experiència professional a l’ICS i, en el cas que es mantingui l’empat, tindrà preferència la persona de més edat.

El resultat de la baremació també es farà públic, a través del Portal de la Transparència de l’ICS, amb la relació de resultats per categories i àmbit, i amb la puntuació obtinguda per cada persona candidata.

En la baremació del 15/4/21 publicada el 20/4/21 s’han pogut detectar errors comesos, han combinat més de 6 milions de mèrits i ahir es va publicar. Ara estan recollint les incidències que s’han produït i en uns dies la donaran per consolidada i per tant, amb els errors de puntuació solventats, així, com gent doblada…. Un cop es doni per vàlida, la propera baremació serà en 6 mesos.

En cas de disconformitat amb la baremació caldrà persentar instància a cada àmbit, al lloc de registre més proper  per duplicat, us deixem model d’al·legacions obert per tal que l’esmeneu segons la vostra necessitat.

Al·legacions Borsa.04_21.doc

Per aquesta època de pandèmia recomanem abans, trucar o enviar mail, per acabar d’informar-se de les mesures (horaris, cita prèvia) que es puguin haver establert en relació al registre.

Posicionament CCOO nova borsa de treball ICS

En relació al nou pacte la Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya, com a integrants de la Mesa Sectorial de Negociació, vàrem formar part del grup de treball que es va crear en el seu moment i que tenia com a missió la redacció d’un nou pacte que millorés l’anterior. Des del sindicat destaquem que hem aportat millores al document inicial però no han estat suficient per signar el document.

El principal motiu de no signar va ser perquè obre la porta a una contractació totalment arbitrària de professionals sanitaris i sense seguir l’ordre de puntuació de la borsa , així, al personal sanitari se’l pot contractar 3 mesos i prorrogar el contracte 3 mesos més sense passar per borsa i tot seguit, si canviem al o la professional d’unitat productiva, es torna a activar uns nous 3+3 mesos, també sense seguir la puntuació. A la pràctica, podria suposar anys i anys de contracte on, segons el nostre criteri, es vulneren els principis d’igualtat, mèrit i capacitat.

Un criteri que tampoc ha estat ben acollit és el de valorar exclusivament 7 anys d’antiguitat com a serveis prestats a l’ICS. Considerem que no tothom aprova un procés de concurs-oposició en aquest termini i que tenim professionals amb una àmplia expertesa, i amb més d’aquests 7 anys d’antiguitat, que amb la nova borsa no es valorarà.

Des de CCOO lamentem aquesta decisió de l’ICS, avalada per 3 sindicats més (UGT, SATSE i Metges de Catalunya), però la nostra opció de no signar ha estat avalada per un 98,5% de les nostres delegades i delegats de l’ICS a tota Catalunya, així com amb un ampli suport de l’afiliació i professionals .

Considerem que negociar un nou pacte, sigui quin sigui, en aquest cas un pacte que afectarà a milers de treballadores i treballadors públics, ha de ser per a millorar les seves condicions laborals, i mai per a empitjorar-les.

CCOO Amb tu tenim la força