CCOO es felicita per l’aprovació del projecte de llei que restableix el complement de productivitat variable per al personal de l’ICS i del SISCAT

La Federació de Sanitat valora molt positivament l’aprovació per unanimitat del Projecte de llei per restablir el complement de productivitat variable del personal estatutari de l’ICS  (Institut Català de la Salut), i del personal sanitari del Sistema Sanitari Integral d’Utilització Pública de Catalunya (SISCAT). Aquest complement, conegut per DPO (Direcció per Objectius), és una retribució variable que s’abona cada any a l’abril com a reconeixement de l’assoliment dels objectius laborals prèviament fixats, però que no es podia fer efectiu per motius de tramitació parlamentària.

Amb l’aprovació del projecte de llei aquest complement quedarà blindat per llei, així el personal estatutari de l’ICS ha de rebre durant el 2020 i els exercicis següents el 100 % de les retribucions que estableix en concepte de complement de productivitat variable. I la bona notícia és que aquesta llei també abasta el personal sanitari del SISCAT.

Precisament, la Federació de Sanitat va reclamar això que s’aprova ara, en compareixença parlamentària en el mes de febrer.

El passat 7 de febrer de 2020, la Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya va ser requerida a comparèixer dins del tràmit d’Audiència Pública regulada als articles 117.2 i 211.1 del Reglament del Parlament, respecte al restabliment de les DPO tal i com es contemplava al II Acord de Mesa Sectorial de Negociació, això és al 100%.

Si bé a la Mesa General de Funció Pública ja es va acordar el restabliment del 100 % per aquest 2020, i també es preveia una partida pressupostària a l’avantprojecte de llei de pressupostos de la Generalitat, la nostra intervenció parlamentària va anar més enllà.

CCOO no volíem que el restabliment del 100 % de les DPO fos només per aquest 2020, sinó que el nostre requeriment als diferents grups parlamentaris és que es blindés aquesta qüestió en una llei, per tal de garantir el seu cobrament en anys successius, sense la necessitat de renegociar-ho de nou cada any. Objectiu que ha estat assolit.