A banda d’una merescuda gratificació, CCOO exigim el retorn de tot allò que es deu als i a les professionals de la sanitat catalana

Obligatòriament ha de ser per a tots els sectors

Els darrers dies, per part de Govern de la Generalitat s’ha parlat d’abonar una gratificació al personal de la sanitat que ha estat i encara hi està, fent front a la pandèmia pel COVID-19.

Des de CCOO exigim que els fons d’on surti aquesta “gratificació”, han de ser els mateixos i ha d’anar destinat a tots i cadascun dels sectors de la sanitat: Sanitat Concertada, Pública, Privada, Dependència i Geriatria… i per descomptat no és en concepte de “perillositat”, ja que la salut no té preu. Seria en concepte de la pèrdua de descansos, jornades més elevades de l’habitual, pèrdua de permisos per conciliació…

En el cas del personal de l’ICS, si la idea és aprofitar el fons addcionals del 2019 i 2020 (0.25 i 0.30%), també recordem, que llavors no ens donen res, perquè aquests diners ja son d’aquests professionals.

Volem que el Govern es defineixi d’una forma clara, i li recordem que la millor gratificació, seria el retorn tant de les remuneracions com dels drets arrabassats des del 2012.