CCOO guanyem una sentència al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya en relació amb el Conveni de la sanitat privada

Afecta el permís per defunció d’un familiar i el de trasllat de domicili

Es tracta d’una sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, després d’un recurs interposat per CCOO i per la Federació de Serveis Públics de la Unió General de Treballadors de Catalunya, contra la Unió Catalana d’Hospitals i contra l’Associació Catalana d’Entitats de la Salut.

En aquesta s’hi declara que, respecte al gaudiment dels permisos regulats en l’article 37, apartats 5 i 6 del X Conveni col·lectiu de treball d’establiments sanitaris d’hospitalització, assistència, consulta i laboratoris d’anàlisis clínics de Catalunya (Conveni de la sanitat privada), que són el de defunció d’un familiar i el de trasllat, aquests poden ser gaudits pel treballador o treballadora el primer dia laborable que correspongui, si el fet causant es produís en un dia no laborable per al professional (dia de festa).

D’aquesta manera, ningú pot perdre el gaudiment d’aquests dies, com passava actualment .

Des de CCOO ens mostrem satisfets, però cal esperar la sentència ferma, atès que encara es pot recórrer al Tribunal Suprem.