CCOO es felicita per la decisió de la Comissió de Salut del Parlament en defensa del nou Hospital Doctor Josep Trueta a Girona

Resolució aprovada avui dijous

Avui dijous, 5 de desembre de 2019, la Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya ha assistit a la Comissió de Salut del Parlament de Catalunya, on entre altres temes es debatia una proposta de resolució sobre el projecte de construcció del nou edifici de l’Hospital Doctor Josep Trueta de Girona, presentada per Catalunya en Comú – Podem, i una nova proposta de resolució, en la mateixa línia, presentada per Ciutadans.

El sindicat es felicita pel resultat de la votació de la proposta presentada per Catalunya en Comú – Podem, que ha estat de 8 vots a favor de la resolució (Catalunya en Comú – Podem, Junts per Catalunya, PP i CUP) per 5 en contra (ERC) i l’abstenció de Ciutadans i el PSC.

CCOO constata que ja han passat 4 consellers i conselleres de Salut amb les promeses del nou hospital sense que cap s’hagi compromès i hagi pres la decisió. Els terrenys de Domeny oferts per l’Ajuntament de Girona serien el lloc idoni per mantenir la qualitat assistencial de tota la regió sanitària, així com la de mantenir una sanitat 100 % pública. La Federació de Sanitat està en contra de la unificació del nou Trueta amb l’Hospital Santa Caterina de Salt (zona sud) perquè, entre d’altres coses, suposaria només una única porta d’urgències, i es perdria accessibilitat i equitat del sistema sanitari, a banda que és al costat de la sortida sud de l’autopista, amb cues quilomètriques diàriament. De fet, la federació ha recollit prop de 4.000 signatures (900 de professionals del mateixTrueta), per mantenir els dos hospitals de manera separada.

CCOO expressa la seva satisfacció per aquesta decisió del Parlament, i espera que sigui considerada des del Departament de Salut de la Generalitat per tal que s’apliqui de manera efectiva, tal com la ciutadania, a vista de la votació d’avui, reclama.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 5 de desembre de 2019