Posem cara a la Dependència

Els teus drets , la millor medicina"

Foto La Federació de Sanitat del sindicat organitza el dimarts, 29 d’octubre, a la salad'actes de CCOO, Avda Laietana núm. 16, una trobada a Barcelona sobre el consum de fàrmacs d'aquest col·lectiu.

Una trobada sindical que presentarà la campanya “Els teus drets, la millor medicina”, iniciativa que recull les conclusions de nou grups de discussió i 24 entrevistes en profunditat realitzades a nou ciutats espanyoles entre personal del sector (gerocultores, netejadores, infermeres, personal de medicina del treball i atenció, serveis de prevenció, representants sindicals...); un col·lectiu que, per les seves condicions laborals, presenta un elevat consum de fàrmacs i psicofàrmacs per pal·liar els seus dolors musculars i rebaixar el seu nivell d’ansietat.

Per a CCOO és imprescindible que s’avaluïn adequadament els riscos als quals estan sotmeses les treballadores, que es millori significativament la vigilància preventiva de la salut i que es garanteixi una formació adequada per a cada lloc de treball, cobrint aspectes tècnics i relacionals en les residències.

És fonamental l’increment del finançament per part de l’Administració de l’Estat, per equilibrar el finançament amb les comunitats autònomes, que avui podria superar
el 80%; per contra, l’Estat no arribar al 20% de l’aportació total.
Tot aquest desequilibri ha suposat, a les persones dependents, retards en la concessió de les prestacions a les quals tenen dret, però a més ha suposat que les treballadores que desenvolupen la seva activitat en aquest sector mantinguin salaris per sota dels 14.000 euros anuals; un sector altament feminitzat amb més del 90% dels llocs de treball ocupats per dones, amb unes condicions laborals molt precàries i amb un alt índex de baixes laborals, on les ràtios de personal són insuficients per garantir una bona atenció a les persones dependents.

Cliqueu per veure el programa
veure arxiu
23/10/2019

CCOO de España   CCOO de Catalunya   Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios