CCOO dona resposta a les declaracions de la presidenta del Consell Comarcal del Solsonès

Respecte als dèficits denunciats del Centre Sanitari del Solsonès

CCOO, que conforma la totalitat del comitè d’empresa, representant la plantilla del Centre Sanitari del Solsonès i en referència amb les publicacions d’aquests últims dies donades per la presidenta del Consell Comarcal del Solsonès als diferents mitjans de comunicació locals, volem expressar la nostra disconformitat amb tot el que s’ha exposat sobre l’actual situació de dèficit del centre sanitari i que pertany als seus treballadors i treballadores. Per tant volem desmentir que:
• No és cert que les mobilitzacions dificultin el fet de trobar personal; tots sabem que la situació de manca de personal sanitari és manifesta a tot el territori: falten metges a Manresa, Barcelona i a tot Catalunya.
• Els treballadors i treballadores del Centre Sanitari del Solsonès som solidaris entre nosaltres. Si segons la presidenta del Consell Comarcal existeix un clima tens, no és culpa de la plantilla, sinó que és un clima creat per la situació viscuda, provocada per qui està gestionant el centre. Des de CCOO estem molt decebuts amb aquestes declaracions. NO ÉS CERT que es pressiona el personal per fer les aturades diàries. En aquest centre es vetlla per la llibertat d’expressió, potser sí que hi ha por; pors a escala personal pel fet que des del consell comarcal es prenguin mesures com acomiadaments, modificacions de contractes, etc., cosa que si és certa i que s’està realitzant (amortització cap d’Administració).
• Respecte a l’amortització del lloc de treball del cap d’Administració ha estat una decisió presa per la direcció del centre sense informar-ne el comitè d’empresa. El 14 de maig del 2019 hem estat informats per primera vegada d’aquesta decisió, que, evidentment, no compartim.
Ho justifiquen com un estalvi per al centre, ja que les seves tasques han estat repartides entre altres professionals, però no parlen de les despeses dels serveis externs que tenen contractats, com l’advocat que han contractat per fer d’assessor de salut. Des del comitè d’empresa s’ha demanat per escrit el cost econòmic que suposa la contractació d’aquest advocat, i encara no hem obtingut resposta.
L’amortització del cap d’Administració no pot suposar un estalvi en aquest tancament del 2018, ja que ha estat d’excedència, i per tant, no s’ha pagat el seu sou i s’ha tancat igualment en negatiu.
• Respecte a temes econòmics, es va realitzar una assemblea amb els treballadors i les treballadores on es va decidir fer una proposta a la direcció de l’Empresa per poder arribar a un acord per tal de no haver d’arribar on ens trobem ara. Proposta que es va rebutjar per part de la direcció i que des del comitè entenem que era molt bona. Els professionals estàvem disposats a bescanviar una part de l’import per cobrar de les DPO del 2017, per augmentar l’increment de l’1,95 % del 2018 en el sector públic. Respecte a aquest tema, la presidenta del Consell Comarcal justifica a la premsa que ja que se li va fer signar un reconeixement de deute de la DPO del 2017, es veu amb l’obligació d’efectuar aquest pagament, sempre que es pugui.
• És cert que els treballadors i les treballadores cobrem mensualment la nòmina i les pagues extres, però dins de la nostra nòmina falten diners que no es cobren, o sigui, qualsevol treballador o treballadora lluita per allò que li pertany, i nosaltres lluitem perquè no estem cobrant el que ens pertoca. Només demanem el que és nostre. Si la protesta es realitza a dos mesos de les eleccions no es més que una mera coincidència. Si hem començat ara aquesta protesta és perquè el consell comarcal, i com a màxima responsable política, la seva presidenta, Sara Alarcón, va sembrar dubtes clars que no pagaria l’augment de sou del 2018; per tant, si el dia 26 de març no hi ha signatura de reconeixement de deute, no queda cap més opció que la corresponent denúncia de la situació.
Des de CCOO opinem que la mala gestió no ha de repercutir sobre els treballadors i les treballadores, i estem en contra de canviar partides pressupostàries dedicades al personal en d’altres.
Instem el Consell Comarcal del Solsonès i el CatSalut que resolguin el finançament adequat del centre per poder fer front a l’activitat que genera i que doni cabuda al conjunt de les retribucions de les treballadores i treballadors que prestem el servei.