Convocatòria de premsa de Presidència de la Generalitat

El president Torra es reunirà demà amb els sindicats CCOO i UGT per abordar l'increment retributiu i la recuperació de les pagues del personal del sector públic

A la trobada també assistiran el vicepresident del Govern, la consellera de la Presidència i el conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública.

El president de la Generalitat, Quim Torra, es reunirà demà, divendres 26 d’abril, amb els sindicats CCOO i UGT per abordar l’increment retributiu per a l’any 2019 i la recuperació parcial de l’import de la paga extraordinària de l’any 2013 per al personal públic de la Generalitat de Catalunya.

En la trobada, que es farà a les 10.30 hores al Palau de la Generalitat, acompanyaran el president el vicepresident del Govern i conseller d'Economia i Hisenda, Pere Aragonès; la consellera de la Presidència i portaveu del Govern, Meritxell Budó, i el conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública, Jordi Puigneró. Per part d’UGT de Catalunya hi participaran la secretària general i el secretari de Política Institucional i Programes de la Federació d'Empleats Públics (FeSP), Encarna Fernández i Carles Villalante, respectivament; i de CCOO, el coordinador de l'Àrea Pública, Joan Maria Sentís, i Diego Martínez Boronat, membre d’aquesta mateixa àrea.

El Govern de la Generalitat va aprovar el gener passat el decret llei, ratificat per la Mesa General de Negociació dels Empleats Públics de l’Administració de la Generalitat (MEPAG) i pel Parlament de Catalunya amb el suport unànime de tots els grups polítics, que preveu la recuperació d’un 10% de la paga extra del 2013. Aquest és el primer tram de la recuperació de les pagues que es va acordar amb les organitzacions sindicals el desembre del 2018. A més, el decret llei també inclou l’increment retributiu del 2,25 % per als treballadors i treballadores de la Generalitat acordat en el marc de la MEPAG.

La reunió serà a porta tancada, però els mitjans gràfics en podran prendre imatges a l'inici. Un cop finalitzada, els representants sindicals compareixeran davant dels mitjans de comunicació des de la Sala Clavé del Palau. Posteriorment ho farà la consellera de la Presidència i portaveu del Govern.

Nota: per cobrir informativament aquest acte caldrà presentar el passi de premsa del Palau o bé el carnet del mitjà i el DNI. En cas de no disposar de cap d’aquests dos documents, s’haurà d’enviar un correu electrònic a premsa.president@gencat.cat, indicant nom i cognoms, DNI i mitjà de comunicació al qual es pertany.
25/04/2019

CCOO de España   CCOO de Catalunya   Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios