Els sindicats de la sanitat pública concertada convoquen mobilitzacions contra el tracte injust que reben els treballadors i les treballadores d’aquest sector

Posicionament conjunt dels sindicats de la Mesa de Negociació del II Conveni SISCAT (CCOO, UGT, SATSE i Metges de Catalunya)

Davant l’enroc de les patronals de la sanitat aplicar de forma automàtica la recuperació salarial i dels complements de les baixes aprovats per a la funció pública, els treballadors i treballadores del sector sanitari concertat diem:

– PROU a continuar amb el salari congelat des de l’any 2008 i reduït a partir del 2010, quan se’ns van aplicar les mateixes retallades que als treballadors públics.
– PROU a continuar amb una pressió assistencial a la qual hem de fer front amb plantilles disminuïdes i manca d’inversions, la qual cosa perjudica clarament la qualitat assistencial que rep la ciutadania (amb llistes d’espera que no paren de créixer, plans de xoc clarament insuficients, tancament de llits, retard cada cop més important a la realització de proves diagnòstiques, etc.).
– PROU a continuar amb les contractacions precàries, la inestabilitat i la dificultat per conciliar la vida personal i laboral.

Se’ns considera part del sector públic quan es tracta d’implementar en les nostres retribucions, de manera automàtica, les retallades decretades per als funcionaris públics. Ara bé, quan l’anunci és de signe contrari, la reversió de les retallades o l’aplicació de millores en les condicions laborals dels treballadors públics NO tenen el mateix factor d’aplicació automàtica per als professionals de l’àmbit concertat.

Les organitzacions socials que representem a la Mesa de Negociació del Conveni SISCAT els 50.000 treballadors i treballadores del sector, en bloc i a l’uníson, rebutgem les propostes de negociació col·lectiva que suposin mantenir greuges comparatius respecte a la resta de treballadors públics. Diem NO a les retallades retributives i de personal que des de l’any 2010, per impuls del Govern de la Generalitat i amb connivència amb les patronals sanitàries, patim de manera injusta i perllongada.

Per aquest motiu, convoquem les delegades i delegats dels nostres sindicats, així com a qualsevol company o companya que ens vulgui donar suport, a la CONCENTRACIÓ que tindrà lloc el proper dia 9 d’octubre (dimarts) a les 11 hores al davant del Departament de Salut (Travessera de les Corts, 131, Pavelló Ave Maria, Barcelona) per mostrar el nostre rebuig al tracte injust que rebem les treballadores i treballadors de la sanitat pública concertada.

Barcelona, 28 de setembre de 2018