CCOO convoca una nova concentració del sector de geriatria demà divendres, 20 d’abril, a les 12 hores, a la plaça de Sant Jaume de Barcelona

El sindicat considera que la vellesa no ha de ser un negoci ni les professionals de la geriatria tampoc

El Sector de Geriatria de la Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya lluita a diari per millorar les condicions laborals: un sector feminitzat, precari i amb molt d’abús de poder per part de les patronals, empresaris, fundacions, direccions… tal com demostra la dilatació de la negociació del conveni estatal; i un conveni que fa 3 anys que està en situació d’ultraactivitat i amb les patronals i empreses aprofitant-se de la situació per precaritzar el sector.

El dia 20 d’abril diem que ja n’hi ha prou de l’abús de les empreses privades que cada dia utilitzen diners públics per a obtenir beneficis milionaris, facturant en moltes ocasions preus astronòmics per plaça dels residents, que després no queda reflectit en les condicions laborals de les treballadores i de les persones que viuen als centres.

Cada dia que passa el sector de la geriatria és més invisible, l’Administració ho sap, i no hi fa res, senyal que ja li està bé. CCOO també considerem que ja n’hi ha prou d’intrusisme. Parlem d’un sector on les treballadores estan formades professionalment, però les empreses les fan ser polivalents i això va en perjudici en l’assistència de les persones. A tall d’exemple, les auxiliars han de fer tasques corresponents a neteja, cuina i fins i tot infermeria, que són quasi inexistents en aquest sector.

Des de CCOO considerem que hi una vulneració dels drets de les persones que viuen a les residències geriàtriques de Catalunya, a causa de la mala gestió de l’Administració. On és la SISPAP (Secretaria d’Inclusió Social i de Promoció de l’Autonomia Personal) quan una auxiliar ha de destinar 1,53 hores per la persona més dependent al dia, cosa que equival a 15 persones per a cada treballadora? Quant de temps necessita una persona totalment autònoma per poder viure: aixecar-se, vestir-se, anar al lavabo, menjar, arreglar-se…?

Critiquem l’immobilisme, tant de l’Administració com de les patronals, que fa que dia a dia, any rere any, les condicions laborals siguin molt precàries; pensem que les persones ateses són les destinatàries finals d’aquest model d’atenció.

També hem denunciat en reiterades ocasions el fet d’estar situats a la cua del finançament en els pressupostos generals de l’Administració, quan el sector creix cada dia més. Hi ha unes llistes d’espera enormes per poder tenir una plaça en un centre residencial o per poder obtenir un minúscul ajut econòmic.

Des de CCOO també exigim l’aplicació de la Llei de la dependència a Catalunya, actualment inexistent; s’ha aconseguit privatitzar el sector i externalitzar les empreses, que fan i desfan el que volen sense cap supervisió de l’Administració.

Per això demà divendres, 20 d’abril, tornarem a les 12 hores a la plaça de Sant Jaume de Barcelona. Un cop més sortim al carrer  per reivindicar el que venim fent des de fa molt de temps. No pararem fins que ens puguem asseure amb l’Administració en una mesa de negociació per a la negociació d’un conveni català de dependència, apoderar el sector i fer-nos visibles a tota la societat.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 19 d’abril de 2018